317 lines
56 KiB
Plaintext
317 lines
56 KiB
Plaintext
1 - به بانک مرکزی ایران اجازه داده میشود وجوهی را که با کسب مجوز از هییت دولت در رابطه با دعاوی دولت ایران با دولت و اتباع آمریکایی بابت پرداخت بدهیهای وزارتخانهها، بانکها، مؤسسات دولتی، شرکتهای دولتی و وصول مطالبات آنها به دولت آمریکا یا اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا پرداخت کرده و یا میکند پس از کسر دریافتهای مربوط به حساب دستگاههای مذکور منظور نماید. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 11 ـ در پیش فروش ساختمان نحوه پرداخت اقساط بهای مورد قرارداد توافق طرفین خواهد بود، ولی حداقل ده درصد (10 %) از بها همزمان با تنظیم سند قطعی قابل وصول خواهد بود و طرفین نمی توانند برخلاف آن توافق کنند. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 1 - در مورد بازنشستگان در صورت برایت حقوق بازنشستگی پرداخت می شود و در صورت عدم برایت نسبت به مدت گذشته حقوق پرداخت نمیشود. *سکشن*
|
||
|
||
د - هرگاه رأی و حکم به استناد اسنادی صادر شده که مجعول بودن اسناد مزبور در مراجع دادگستری به حکم قطعی ثابت شده باشد. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 3 - به سازمان حمل و نقل و پایانههای کشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده میشود تا از طریق دفاتر خود مستقر در مرزهای جادهای بینالمللی کشور از وسایل نقلیه خارجی متعلق به کشورهایی که از وسایل نقلیه ایرانی بطور یکجانبه عوارض و یا مالیات وضع و اخذ مینمایند بصورت متقابل اقدام به وضع و اخذ عوارض نماید. *سکشن*
|
||
|
||
الف - بیست و دو نفر از کادر پزشکی به ترتیب 12 نفر پزشک، 3 نفر دندانپزشک، 2 نفر از دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی (حرفه ای و متخصص)، 3 نفر دکتر داروساز و 2 نفر از لیسانسیه های پروانه دار گروه پزشکی به انتخاب مجمع نمایندگان هییت مدیره نظام پزشکی شهرستانها با رأی اکثریت نسبی آنها. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 2 - سازمان چای موظف به خرید برگ سبز از چایکاران به قیمت تصویبی دولت و تبدیل آن در کارخانجات ( چای خشککنی) مربوطه میباشد. هر سال وزارت کشاورزی مازاد مصرف بر تولید را معین کرده و به همان اندازه اجازه ورود چای را صادر مینماید به شرطی که واردکننده موظف باشد به نسبت مناسب که سازمان چای تعیین مینماید از چای داخلی جهت مخلوط کردن یا عرضه مستقیم از سازمان چای، چای ایرانی خریداری نماید. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 4 - اسناد اتحادیه
|
||
26 - 1 - اسناد اتحادیه عبارتند از:
|
||
- اساسنامه اتحادیه بینالمللی مخابرات.
|
||
- کنوانسیون اتحادیه بینالمللی مخابرات و
|
||
- مقررات اداری.
|
||
27 - 2 - این اساسنامه که مفاد آن بوسیله کنوانسیون تکمیل میشود سند اصلی اتحادیه میباشد.
|
||
28 - 3 - مفاد اساسنامه و همچنین کنوانسیون بوسیله مقررات اداری مندرج در ذیل که نحوه استفاده از مخابرات را تنظیم میکند و کلیه کشورهایعضو ملزم به اجرای آنها هستند کاملتر میگردد.
|
||
- مقررات بینالمللی مخابرات
|
||
- مقررات رادیویی
|
||
28 الف - 3 - در رابطه با مشارکت اعضای بخشهای سه گانه در فعالیتهای اتحادیه، طبق مقررات مربوطه در این اساسنامه و کنوانسیون، آنها مجاز به شرکت در کلیه فعالیتهای بخش مربوطه میباشند.
|
||
28 ب - الف - آنها میتوانند رؤسا و معاونین مجامع و جلسات بخش مربوطه و کنفرانسهای جهانی توسعه مخابرات را تأمین نمایند.
|
||
28 ج - ب - با رعایت مقررات مربوطه در کنوانسیون و تصمیمات متخذه در این خصوص توسط کنفرانس سران مختار، آنها مجازند در تصویب سؤالات و توصیهها و در اتخاذ تصمیمات مربوط به شیوههای کاری و دستورالعملهای بخش مربوطه، شرکت نمایند.
|
||
29 - 4 - در صورت وجود تناقض مابین مفادی از اساسنامه و کنوانسیون یا مقررات اداری، اساسنامه ارجحیت خواهد داشت و در صورت وجود تناقض مابین مفاد کنوانسیون و مقررات اداری مفاد کنوانسیون ارجح خواهد بود.
|
||
*سکشن*
|
||
|
||
5 - طرفهای متعاهد پایگاه دادههای متمرکز و نظام مدیریت اطلاعاتی را به منظور به کارگیری به عنوان مخزن کلیه دادههای مربوط، انجام وظیفه به عنوان پایهای برای تصمیم گیری و منبع کلی اطلاعات و آموزش برای متخصصان، مدیران و عموم مردم، توسعه خواهند داد. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 1 - به منظور مشارکت بیشتر دانشجویان بسیجی در امور فرهنگی دانشگاهها، مسیول بسیج دانشجویی آن دانشگاه، مؤسسه و مرکزآموزش عالی ، عضو شورای فرهنگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خواهد بود. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 1 - تکالیفی که در این قانون بر عهده وزارتخانههای آموزش و پرورش، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گذارده شده است، حسب مورد عیناًدر خصوص وزارتخانههای فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد سازندگی اجرا خواهد گردید. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 76 - بند (629 - 1) از ماده 81 مقاوله نامه بصورت بند 396 - 2 ماده 29 بشرح زیر اصلاح گردید:
|
||
|
||
(کشورهای عضو و آژانسهای بهره برداری خصوصی به رسمیت شناخته شده که خدمات بین المللی مخابراتی را ارایه میدهند، در خصوص مطالبات و بدهیهای خود با یکدیگر بتوافق خواهند رسید.) *سکشن*
|
||
|
||
د - ارتباط با اتاق سایر کشورها و تشکیل اتاقهای مشترک و کمیتههای مشترک با آنها بر اساس سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره - قبول هر گونه هدیه و نشان و عنوان از بیگانگان و معامله با آنها جز با اطلاع مسیولان ذیربط و بنا به وظایف اداری، ممنوع است. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 1 - دو نفر از نه نفر فوق میتوانند به انتخاب اکثریت نسبی آراء از سایر ردههای حرفه دامپزشکی باشند. *سکشن*
|
||
|
||
9- تلاش در جهت ایجاد انسجام، هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر بین شاغلین در امور کشاورزی با دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی. *سکشن*
|
||
|
||
1- هرعضو نسبت به توسعه تدریجی نظامهای راهنمایی شغلی خود از جمله استمرار اطلاعات استخدامی از نظر حصول اطمینان از این که اطلاعات جامع و گستردهترین سطح راهنمایی در دسترس کودکان، جوانان و بزرگسالان از جمله برنامههای مناسب برای همه افراد معلول و ناتوان قرار میگیرد، اقدام خواهد نمود. *سکشن*
|
||
|
||
ماده واحده - مشمولی که پدر یا برادر او از تاریخ نوزدهم دیماه 1356 به درجه رفیعه شهادت رسیده یا برسد و دارای پدر و مادر یا یکی از آنها و یا سرپرست برادر یا خواهر صغیر خود بوده و بیش از هفت سال از تاریخ شهادت نگذشته باشد، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف خواهد بود. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 20 - انحلال شورای شهرستان یا منطقه به پیشنهاد مدیر کل آموزش و پرورش و اطلاع شورای استان، با تصویب وزیر آموزش و پرورش می باشد و انحلال شورای استان به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و تصویب شورای عالی آموزش و پرورش صورت می گیرد و تا تشکیل شورای جدید، هیأتی که از سوی وزیر آموزش و پرورش تعیین می شود، عهده دار وظایف شورای منحل شده، می گردد. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 15 - کلیه قوانین و مصوبات مربوط به وزارتین دفاع و سپاه و سازمانهای وابسته به آنها تا تصویب قوانین و مصوبات جدید در مورد اینوزارت و سازمانهای وابسته آن حسب مورد مجری خواهد بود. *سکشن*
|
||
|
||
5- ده نفر از متخصصین کشاورزی صاحب نظر در رشتههای مختلف علوم کشاورزی و منابع طبیعی به انتخاب اکثریت آرای مجمع نمایندگان شوراهایاستانی به عنوان اعضای اصلی و چهار نفر به عنوان اعضای علیالبدل. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره - چنانچه گروه شغلی عضو ارتقاء یابد ملاک احتساب افزایش سنواتی 3% در سال جدید رقم پرداخت حق نوع جدید خواهد بود و بهمجموع دریافت فرد بابت افزایش سنواتی در گروه قبلی افزوده خواهد شد. *سکشن*
|
||
|
||
ماده واحده - در کلیه قوانین و مقرراتی که شهرداریها مجاز به تملک ابنیه، املاک و اراضی قانونی مردم می باشند در صورت عدم توافق بین شهرداری و مالک، قیمت ابنیه، املاک و اراضی بایستی به قیمت روز تقویم و پرداخت شود. *سکشن*
|
||
|
||
18- سوء استفاده از مالکیت معنوی یافته های پژوهشی نظری و عملی دیگران که قبلاً نتایج آنها منتشر و یا به ثبت رسیده است. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 3 - استفاده توأم هر یک از مشمولین این قانون از حق محرومیت از مطب موضوع مواد 1 و2 این قانون ممنوع میباشد. *سکشن*
|
||
|
||
1- هر کشوری که از مجاورت جغرافیایی با منطقه اکو برخوردار است و یا در اهداف و اصول اکو سهیم است میتواند درخواست عضویت در سازمان را بنماید. کشور مزبور درخواست خود را از طریق دبیر کل به شورای وزیران ارسال خواهد کرد. شورای وزیران میتواند در مورد پذیرش عضو جدید بهاتفاق آراء تصمیمگیری نماید. *سکشن*
|
||
|
||
4 - هر دولت متعاهد جهت حصول اطمینان از تحقق موارد زیر، اقدامات لازم را انجام خواهد داد:
|
||
الف - در عملیات حفاری در بخشهایی از منطقه پروتکل که تحت صلاحیت آن دولت قرار دارند استفاده از سیالات حفاری با پایه نفتی منوط به اخذ مجوز مشخص از مرجع ذیصلاح دولتی خواهد بود. چنین مجوزی صادر نخواهد شد مگر این که مرجع مزبور اطمینان حاصل نموده باشد که استفاده ازچنین سیالی به لحاظ شرایط استثنایی قابل توجیه میباشد.
|
||
در صورتی که مایعات مزبور مورد استفاده قرار گیرند، خردههای حفاری قبل از دفع بنحو مؤثر شستشو خواهند شد تا میزان نفت آنها به حداقل برسد.آبهای شستشو دهنده نباید در محلی تخلیه گردند که امکان اختلاط مجدد آنها با خردههای حفاری وجود داشته باشد. محل دفع خردههای حفاری بایدبر حسب مورد، تا حد ممکن زیر سطح آب دریا باشد.
|
||
ب - هیچگونه مایع حفاری با پایه نفتی در هیچیک از بخشهای منطقه پروتکل که در قلمرو صلاحیت آن دولت قرار دارند تخلیه نخواهد شد.
|
||
ج - گلهای حفاری با پایه آبی تخلیه شده از عملیات دریایی نباید محتوی مواد سمی مقاومی باشد که ممکن است پس از تخلیه اولیه سیالات حفاریکماکان خطر زیست محیطی در بر داشته باشد. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 8 - افسران ناظر یک طرف متعاهد میتوانند بشرط رعایت مقررات داخلی طرف متعاهد دیگر به سرزمین آنطرف وارد و یا از آن سرزمین خارجشوند.
|
||
طرفین متعاهدین متعهد میشوند که در حدود مقررات داخلی خود کلیه تسهیلات لازم را بمنظور انجام مأموریت افسران ناظر فراهم آورند. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 2 - درصدهای فوق صرفاً جهت افزایش فعالیتها منظور میگردد و در صورت کاهش فعالیتها با اعضاء ثابت نهضت بیکی از دو طریق زیر رفتار خواهد شد:
|
||
الف - انتقال به مؤسسات دیگر
|
||
ب - بازخرید خدمت
|
||
آییننامه اجرایی این تبصره از طرف نهضت تهیه و به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواهد رسید. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 14ـ نهاد حسابرسی
|
||
هیأت مدیره هر ساله یک نهاد حسابرسی مستقل و واجد شرایط را تعیین میکند. نهاد حسابرسی هر ساله گزارشی در خصوص حسابهای مؤسسه به هیأت مدیره مؤسسه ارایه میکند این گزارش به مرجع نظارت تقدیم خواهد شد. *سکشن*
|
||
|
||
21 - «سازمان» عبارت است از سازمان منطقهای برای حفاظت از محیط زیست دریایی که طبق ماده (16) کنوانسیون تشکیل شده است. *سکشن*
|
||
|
||
1- اتباع هریک از طرفین در قلمرو طرف دیگر از مزایای ارفاق قضایی و معافیتها در مورد هزینه دادرسی که تحت شرایط یکسان برای اتباع طرف دیگر به لحاظ وضعیت مالی آنان مقرر شده است، برخوردار خواهند بود. *سکشن*
|
||
|
||
3ـ هر طرف متعاهد متعهد میشود برای محموله های گیاهی یا فرآوردههای گیاهی یا سایر اقلام تحت کنترل وارد شده به قلمرو خود، خواستار همراه بودن گواهی بهداشتی که طبق نمونه مندرج در پیوست این کنوانسیون نیست، نشود. هرگونه الزاماتی برای اظهارات اضافی باید محدود به مواردی شود که از نظر فنی توجیهپذیر باشد. *سکشن*
|
||
|
||
7) بر حسب پیشنهاد یا توصیه کارگروه اجرایی، شورا ریاست هر کارگروه اتحادیه را به صورت چرخشی به اعضاء اصلی علاقمند برای یک دوره سهساله غیرقابل تمدید (از یک کنگره جهانی گاز تا بعدی) واگذار خواهد نمود. به عنوان یک قاعده، این انتصاب باید حدود نه ماه قبل از دوره سه ساله مورد نظر صورت گیرد. شورا به طریق مشابه معاون رییس هر کارگروه را برای همان دوره سه ساله به صورت چرخشی به اعضاء اصلی علاقمند برای یک دوره سـه ساله واگذار خواهد نمود. پست رییس و معاون رییس برای یککارگروه خاص همزمان نمیتواند به یـک عضو اصلی در یک دوره سه ساله واگذار شود. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 3 ـ مسؤولیت حفاظت و نگهداری کالا پس از تحویل به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با سازمان مذکور است. *سکشن*
|
||
|
||
2ـ این سهام در داخل یک کشور عضو شرکت و بین کشورهای عضو شرکت، قابل انتقال به هر شرکت بیمه یا شرکت بیمه اتکایی یا مؤسسه مالی داخلی میباشد. *سکشن*
|
||
|
||
3 - بند (3 - 39) ماده 7 اساسنامه به صورت بند 41 - ب به شرح زیر اصلاح می شود:
|
||
|
||
41 - ب - شوراهایی که از طرف کنفرانس سران مختار فعالیت می کنند. *سکشن*
|
||
|
||
103 - بند (377 - ب) از ماده (26) مقاوله نامه به صورت بند (478 - 7) به شرح زیر اصلاح می شود:
|
||
|
||
478 - (7) هر مؤسسه یا سازمان مذکور در لیست های مندرج در بند (237) این کنوانسیون که در یک کنفرانس ارتباطات رادیویی، یک کنفرانس جهانی ارتباطات بین المللی و یا یک کنفرانس یا مجمع یک بخش که عضو آن نبوده شرکت نماید، باید برابر بندهای (479) و (481) زیر در پرداخت هزینه ها مشارکت نماید. *سکشن*
|
||
|
||
بخش 02ـ 5 ـ سایر مسؤولین و کارگزاران: هیأت مدیره می تواند مسؤولین و کارگزاران مورد نیاز خود را منصوب نماید، که دارای شرایط و اختیاراتی برای انجام وظایف محوله توسط هیأت مدیره خواهند بود. *سکشن*
|
||
|
||
22ـ در فاصله میان جلسات شورا، مدیریت شورا براساس دستورات شورا میتواند جلسات مشورتی نمایندگان دارای اختیار اعضاء شورا را برای تصمیمگیری در مورد مطالب جداگانه برگزار نماید. نمایندگان دارای اختیار اعضاء شورا توسط رؤسای راهآهنها از میان مقامهای بلندپایه راهآهنها با مطلع ساختن نهاد مدیریت شورا قبل از آغاز جلسه منصوب میشوند. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 5 ـ مسؤولیت اعضاء
|
||
1ـ اعضاء در این برنامه به منظور نگهداری بخش فضایی سامانه(سیستم) به صورت درازمدت همکاری خواهند نمود.
|
||
2ـ یک عضو لااقل در یکی از واحدهای اساسی بخش فضایی مشارکت خواهد داشت.
|
||
3ـ هر عضو مشارکت خود را در بخش فضایی سامانه(سیستم) تعیین خواهد کرد.
|
||
4ـ مشارکت اولیه اعضاء اصلی در بخش فضایی در شرایط عادی عملیاتی به شرح زیر است:
|
||
اتحادیه جماهیر سوسیالیستی شوروی: دو سکوی ماهواره، دو واحد حافظ و گیرنده ـ پردازشگر ، دو واحد تکرارکننده
|
||
ایالات متحده آمریکا : دو سکوی ماهواره
|
||
جمهوری فرانسه: دو واحد حافظ و گیرنده ـ پردازشگر
|
||
کانادا: دو واحد تکرارکننده
|
||
5 ـ در صورت هرگونه تغییری در مشارکت هر عضو، آن عضو امین اسناد را از تغییر آگاه خواهد کرد.
|
||
6 ـ هر عضوی که تهیه سکوی ماهواره را به عهده دارد، مسؤولیت راهاندازی آن را نیز دارا است.
|
||
این راهاندازی مطابق با نیازهای فنی و نحوه عملکرد رضایتبخش سامانه (سیستم) طبق جزء (ت) ماده (9) این موافقتنامه باید باشد.
|
||
7ـ اعضاء، هماهنگی اداری، عملیاتی و فنی را بین خود و همینطور دیگر اعضاء و تأمـینکننده دیگر بخش زمینی به وجود آورده و تلاش خواهد نمود تا کشورهای استفادهکننده را در رابطه با سامانه(سیستم) کاملاً آگاه نگهدارند.
|
||
8 ـ اعضاء به منظورتحویل دادههای محلیابی و هشدار سامانه(سیستم) کاوش و نجات از طریق ماهواره به مراجع مربوط کاوش و نجات و نیز هماهنگ نمودن فعالیتهای سامانه(سیستم) با چنین مراجعی تلاش خواهند نمود.
|
||
9ـ اعضاء اطلاعاتی را که برای اجرای تعهدات خود به موجب این موافقتنامه ضروری باشد، مبادله خواهند نمود. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 6 - مجمع - ترکیب مجمع و جلسات آن
|
||
1 - مجمع از همه طرفها ترکیب یافته است.
|
||
2 - جلسات عادی مجمع هر دو سال یک بار تشکیل خواهد شد. جلسات فوقالعاده به تقاضای یک سوم اعضاء یا درخواست مدیر یا به ترتیبی کهممکن است در آیین نامه مجمع در نظر گرفته شود تشکیل خواهد شد(3) - تمام اعضاء حق دارند صرفنظر از محل تشکیل مجمع، در جلسات مجمع حضور یافته و شرکت کنند. ترتیباتی که با هر کشور میزبان منعقدمیشود طبق این تعهدات خواهد بود. *سکشن*
|
||
|
||
کارگروه اجرایی پایگاه دادههای مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بینالمللی
|
||
الف ـ وظایف
|
||
ـ ارایه گزارش به کارگروه راهبری و هدایت کارگروه عملیاتی پایگاه دادههای مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین المللی؛
|
||
ـ ارایه پیشنهادهایی درباره بودجه پایگاه دادههای مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بین المللی و اتخاذ اقدامات لازم جهت تأمین بودجه فعالیتهای این پایگاه،
|
||
ـ ارایه پیشنهاد جهتگیری راهبردی (از جمله در صورت لزوم تشکیل گروههای مشورتی و گروههای اقدام فوری) و پرداختن به موضوعات سیاستگذاری؛
|
||
ـ ارایه توصیه در مورد توسعه و دورنمای آینده
|
||
ب ـ اعضاء
|
||
یک مدیر (تعیین شده توسط کارگروه راهبری)، یک نماینده از هر یک از مراکز هماهنگ کننده زبان شناختی، یک نماینده از ایالات متحده آمریکا، رییس کارگروه عملیاتی پایگاه دادههای مجموعه مدارک تحقیقات حمل و نقل بینالمللی و یک نماینده از دبیرخانه سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه که به اعتبار سمت و مقام خود عضو کارگروه هستند.
|
||
پ ـ جلسات
|
||
کارگروه اجـرایی هیچ برنامه زمانی مـشخصی برای اجلاس خود ندارد و جلسات بر حسب ضرورت تشکیل خواهد شد. *سکشن*
|
||
|
||
1- استانداردهای عملکردی و سایر مفاد مندرج در بخش الف-12 /1 و سایر الزامات مشابه مندرج در بخش (الف) آییننامهی استیسیدبلیو برای هرگونه گواهینامه موردنظر باید در زمینه موارد زیر احراز گردند:
|
||
1- تمامی آموزشهای الزامی بر پایه شبیهساز؛
|
||
2- هرگونه ارزیابی شایستگی مندرج در بخش (الف) آییننامهی استیسیدبلیو که با استفاده از شبیهساز اجرا میشود؛ و
|
||
3- هرگونه اثبات تداوم حرفهای مندرج در بخش (الف) آییننامهی استیسیدبلیو که با استفاده از شبیهساز اجرا میشود.
|
||
مقرره 13 /1 - اجرای آزمایشها *سکشن*
|
||
|
||
8- مراجع دریایی باید اطمینان حاصل نمایند شواهد مستند مربوط به اتمام دورههای آموزشی برای تمامی افراد دارای شایستگی طبق الزامات این مقرره صادر میگردد. *سکشن*
|
||
|
||
7- گواهینامه پزشکی ارایه شده در بند 3 مقررهی 9 /1، حداقل باید شامل اطلاعات زیر باشد:
|
||
1- مقام مجوز دهنده و الزاماتی که به موجب آن، این مدرک صادر شده است
|
||
2- اطلاعات دریانورد
|
||
2-1- نام (آخر، اول، وسط)
|
||
2-2- تاریخ تولد (روز /ماه /سال)
|
||
2-3- جنسیت (مرد یا زن)
|
||
2-4- ملیت
|
||
3- اظهارنامهی پزشک عمومیشناخته شده
|
||
3-1- تایید این که اسناد شناسایی، در محل آزمایش، بررسی شده است: بله / خیر
|
||
3-2- استانداردهای شنوایی در الف-9 /1 استیسیدبلیو، احراز شده است: بله / خیر
|
||
3-3- شنوایی، بدون استفاده از وسایل کمکی، رضایت بخش است؟ بله /خیر
|
||
3-4- تیز بینی، طبق استانداردهای الف-9 /1 استیسیدبلیو است؟ بله /خیر
|
||
3-5- دید رنگی1، طبق استانداردهای الف-9 /1 استیسیدبلیو است؟ بله /خیر
|
||
3-5-1- تاریخ آخرین آزمایش دید رنگی.
|
||
3-6- دارای شرایط مناسب برای انجام وظایف دیده بانی است؟ بله /خیر
|
||
3-7- هیچ نوع محدودیت یا مانع در سلامتی وجود ندارد؟ بله /خیر
|
||
اگر «خیر» محدودیت یا موانع ذکر شود.
|
||
3-8- آیا دریانورد، عاری از هر گونه محدودیت پزشکی است که با خدمت در دریا ممکن است افزایش یابد یا وی را نا متناسب برای چنین خدمتی بنماید و یا بر اثر آن، سلامت سایر اشخاص روی کشتی را به خطر اندازد؟ بله /خیر
|
||
3-9- تاریخ آزمایش: (روز / ماه / سال)
|
||
3-10- تاریخ انقضای گواهینامه : (روز /ماه / سال)
|
||
4- جزییات مقام صادرکننده
|
||
4-1- مهر رسمی(شامل نام) صادر کنندهی مجاز
|
||
4-2- امضا شخص مجاز
|
||
5- امضا دریانورد - با تایید این که دریانورد از محتوای گواهینامه و حق تجدید نظر، طبق بند 6 بخش الف-9 /1، آگاهی دارد *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 2 - مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی و سایر عناوین مشابه که قبل از تصویب این قانون بدون اخذ مجوز ایجاد شدهاند چنانچه ظرف مدت شش ماه پس از لازمالاجرا شدن این قانون جهت اخذ مجوز اقدام ننمایند مشمول این قانون خواهند بود. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 2 – هیأت ها در صورت احراز وقوع جرم ضمن اعلام رأی نسبت به ضرر و زیان وارده، پرونده را از طریق دادسرای دیوان محاسبات کشور برای تعقیب به مراجع قضایی ارسال خواهد داشت. *سکشن*
|
||
|
||
ماده واحده - دولت موظف است از آغاز سال 1382 لوایح بودجه سنواتی کشور را به نحوی تنظیم نماید که زمینههای اجرایی قانون بیمه همگانی با لحاظ نمودن سیاستهای کلی زیر فراهم شود:
|
||
1 - کلیه اقشار جامعه تحت پوشش خدمات پایه بیمه همگانی قرار گیرند.
|
||
2 - خدمات پایه بیمه همگانی کلیه اقشار جامعه از طریق سازمانها، نهادها ودستگاههای بیمهگر ذیربط بهصورت یکسان به آحاد جامعه ارایه خواهد شد. صدوردفترچه یا کارت برای بیمه شوندگان از طریق یک سازمان و با هماهنگی دستگاههای ذیربط صورت خواهد گرفت و آمار کلیه بیمهشوندگان در سازمان مذکور متمرکز میگردد.
|
||
3 - حدود و شمول خدمات پایه بیمه درمان همگانی به صورت شفاف تعریف شود.
|
||
4 - حدود و شمول بیمههای مکمل افرادی که به نحوی از این نوع خدمات بهرهمندمیشوند به صورت شفاف تعریف شده و از نظر سیاستگذاری و میزان نوع خدمات یکسانسازی انجام گیرد.
|
||
5 - اعتبار مربوط به حق سرانه خدمات پایه بیمه درمان همگانی افرادی که تحتپوشش هیچ بیمهای نیستند از محل صرفهجویی ناشی از ساماندهی امر بیمه از طریق دولتتأمین و در لایحه بودجه سنواتی منظور شود.
|
||
6 - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری کلیه سازمانهای بیمهگرمکلف است اقدامات لازم را برای بیمه نمودن خویش فرمایانی که قادر به پرداخت تمام یا بخشی از حق سرانه میباشند انجام دهد. کلیه رسانههای گروهی از جمله سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران موظفند در اطلاع رسانی و تبلیغات بر پایه دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری نمایند.
|
||
7 - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است راهکارهای اجرایی ونحوه همکاری سایر دستگاههای اجرایی کشور برای بیمه نمودن خویش فرمایان و اخذ حقسرانه از آنها را تهیه و ضوابط مربوطه را به تصویب هیأت وزیران برساند. *سکشن*
|
||
|
||
ماده پنجم - (ماده 8 تغییر کرده است)
|
||
ارگانهای اتحادیه
|
||
ارگانهای اتحادیه عبارتند از: کنگره، شورای اجرایی و دفتر ( BUREAU ). اهداف و وظایف این ارگانها در این فصل و آییننامه عمومی شرح داده شده است. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 2 - سهام پایانه هر محل تا 49% قابل واگذاری به بخش غیردولتی میباشد نحوه واگذاری در اساسنامه شرکت مشخص میگردد. *سکشن*
|
||
|
||
ه ـ گزینش اعضاء نهضت و تربیت آنان در زمینههای عقیدتی و آموزشی و تعلیم مهارتهای لازم طبق تعالیم عالیه اسلام با استفاده از رهنمودهایمقام رهبری. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 8 - انتخابات نماینده در مرحله اول منوط به کسب اکثریت حداقل یک سوم کل آراء و در مرحله دوم با کسب اکثریت نسبی به هر میزان است و هر جا در قانون انتخابات در مرحله اول اکثریت مطلق وجود دارد، به اکثریت نسبی تبدیل میشود. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 2 - بازرسان سازمان به دو گروه تقسیم میشوند:
|
||
گروه اول- بازرسان ثابت که بطور مستمر در خدمت سازمان میباشند.
|
||
گروه دوم- بازرسان موقت که برای مدت معین یا مأموریت خاصی در اختیار سازمان قرار میگیرند. *سکشن*
|
||
|
||
3 – سازمان دراجرای برنامه ها و فعالیتهای سازمان و توسعه پیوسته فناوری های فضایی و تولیدات وابسته به آن، مشارکت همه کشورهای عضو را در یک روش منصفانه متناسب با نسبت سرمایه گذاری مالی آنها که می تواند شامل داده های فناوری باشد، تضمین خواهد کرد. *سکشن*
|
||
|
||
ماده واحده - به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود در سال 1393 در سقف بازرسان به کار گرفته شده در سال 1392 با تأمین اعتبار از ردیف 17- 550000 قانون بودجه سال 1393 کل کشور جهت اجرای طرح بازرسی کالا و خدمات بدون هزینه جدید اقدام نماید. *سکشن*
|
||
|
||
3- مؤسسه تضمین اعتبارات صادراتی و سرمایه گذاری عربی و مؤسسه اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبارات صادراتی باید به منظور اطمینان از بهینه سازی عملکرد دبیرخانه کل با یکدیگر همکاری نمایند. *سکشن*
|
||
|
||
3- بند زیر جایگزین بند (7.3) می شود:
|
||
«(7.3) برای موتورهای دیزل دریایی دارای توان خروجی بیش از پنج هزار کیلووات و حجم محفظه احتراق حداقل نود لیتر به ازای هر سیلندر، که بر روی کشتیهای ساخته شده در تاریخ 1 ژانویه 1990 (11 /10 /1368) یا پس از آن، اما پیش از تاریخ 1 ژانویه 2000 (11 /10 /1378) نصب شده اند، گواهینامه بین المللی جلوگیری از آلودگی هوا برای یک موتور دیزل دریایی مشمول بند (7.1) این مقرره باید یکی از موارد زیر را شامل شود:
|
||
1- شیوه ای تأیید شده به موجب بند (7.1.1) این مقرره به کار گرفته شده است؛
|
||
2- گواهینامه موتور به موجب بند (7.1.2) این مقرره صادر شده است؛
|
||
3- شیوه ای تأیید شده هنوز به صورت تجاری و تعریف شده در بند (7.2) این مقرره موجود نیست؛ یا
|
||
4- شیوه ای تأیید شده برای آن موتور قابل اجراء نیست.» *سکشن*
|
||
|
||
ماده 16 - اختیار و مسوولیت تشخیص و انجام تعهد و تسجیل و حواله به عهده رییس مجلس یا کارپردازان و یا مقام مجاز از طرف ایشان ومسوولیت تأمین اعتبار و تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات به عهده مدیر کل امور مالی و اداری مجلس میباشد. *سکشن*
|
||
|
||
ج - عبارت «در یکی از بخشهای اتحادیه» به بعد از عبارت «مجاز به عضویت» در انتهای بند (۱۱۲) اضافه گردید. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 3 - به دولت اجازه داده می شود عملیات اجرایی وصول مطالبات دولت (وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی) را در مواردی که واجد شرایط مذکور در ماده (2) این قانون می باشند، تا مبلغ بدهی قابل تسویه طبق آیین نامه اجرایی که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران می رسد، تا پایان سال 1395 متوقف و محدودیت خروج مدیران اشخاص یاد شده از کشور را به لحاظ بدهیهای مذکور و در سقف مبلغ یاد شده مرتفع کند. *سکشن*
|
||
|
||
(ذ) با نگرانی از این که علی رغم وجود این گونه اسناد و تعهدات، افراد دارای معلولیت کماکان با موانعی در مشارکت به عنوان عضو برابر جامعه و همچنین نقض حقوق بشری آنان در تمامی نقاط جهان مواجه می باشند؛ *سکشن*
|
||
|
||
۵ ـ از نظر این معاهده، سند زمانی تأیید شده محسوب میگردد که از جانب قاضی یا مأمور صالح دیگری از سوی طرف متعاهد درخواستکننده امضاء یا تأیید شده باشد و رسماً از سوی مرجع مرکزی طرف متعاهد درخواستکننده مهر شده باشد. *سکشن*
|
||
|
||
بند 18ـ بودجه سالیانه دبیرخانه به روشهای ذیل تأمین خواهد شد:
|
||
الف ـ حق عضویتهای سالیانه توسط دولتهای کشورهای شرکتکننده و کمک مالی بلاعوض
|
||
ب ـ درآمد حاصل از فعالیتهای دبیرخانه
|
||
پ ـ مشارکتهای مالی صنایع، افراد و مؤسسات
|
||
ت ـ وجوه حاصل از پرداختهای داوطلبانه. *سکشن*
|
||
|
||
3ـ کارکنان
|
||
کارکنان این مرکز متشکل از یک مدیر بهعلاوه حداقل یک نماینده از هر مرکز منطقهای میباشند. کارکنان دایم دیگری نیز استخدام میشوند و تعداد کل کارکنان توسط هیأت مدیره تعیین میشود.
|
||
مدیر را هیأتمدیره انتخاب مینماید. انتصاب برای مدت دو سال میباشد و درصورت لزوم تمدید میشود. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 2 - اتاق اصناف شهرستان می تواند با تصویب کمیسیون نظارت مرکز استان، بعضی از صنوف یا مشاغل را تا مبلغی معین، یا برخی دیگر را که دادن صورتحساب برای آنها مشکل است، از دادن صورتحساب معاف کند. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 1 - تعیین صنوف مشمول این ماده و ضوابط نحوه استفاده و پلمب دستگاه توسط مراجع ذی ربط تابع آیین نامه ای خواهد بود که توسط دبیرخانه هیأت عالی نظارت ظرف مدت شش ماه تهیه و به تصویب وزیر صنعت، معـدن و تجارت خواهد رسید. *سکشن*
|
||
|
||
ماده ۱۴ـ
|
||
۱ـ کشور عضوی که میزبان نشست سران است ریاست دی ـ هشت را عهدهدار میشود و تا نشست بعدی سران تمامی تلاش خود را در جهت ارتقای اهداف سازمان بهکار میبندد.
|
||
۲ـ رییس دی ـ هشت، ریاست تمام جلسات ارکان اصلی و فنی را بر عهده دارد. نماینده رییس بعدی میتواند در تمامی جلسات دی ـ هشت به عنوان همکار رییس در جلسه عمل کند. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 20 – رسیدگی به واگنها و قطعات جداشدنی گم شده
|
||
1 -20 – واگن زمانی گم شده در نظر گرفته خواهد شد که سه ماه پس از روزی که شرکت راه آهنی گم شدن آن را به نگهدارنده اعلام کرده و درخواست جستجوی آن را داده باشد، در اختیار نگهدارنده قرار نگیرد، یا چنانچه نگهدارنده هیچ اخطاریه ای در مورد محل واگن دریافت نکرده باشد.
|
||
این زمان را باید به مدت زمانی که واگن به هر دلیل غیرقابل استناد به شرکت راه آهنی یا به دلیل خسارت قادر به حرکت نبوده اضافه نمود.
|
||
2 – 20 – قطعه ای از تجهیزات جداشدنی روی واگن وقتی گم شده در نظر گرفته می شود که به وسیله نقلیه بازگردانده نشود.
|
||
3 -20- چنانچه یک شرکت راه آهنی مسؤول خسارت باشد، باید مبالغ زیر را به نگهدارنده پرداخت نماید:
|
||
- در مورد واگن گم شده، غرامت مطابق با ضمیمه (5) محاسبه می شود.
|
||
- در مورد تجهیزات گم شده، غرامت بالغ بر ارزش قطعه مورد نظر
|
||
4- 20 – نگهدارنده پس از دریافت غرامت، می تواند به صورت کتبی درخواست کند که وقتی واگن (یا قطعات جداشدنی) پیدا شد، به اطلاع وی رسانیده شود. در این مورد نگهدارنده می تواند درخواست نماید که در عرض شش ماه از دریافت اطلاعیه، در ازاء دریافت بازپرداخت غرامت، واگن (یا قطعات جدا شدنی) به وی عودت شود. مدت زمان میان پرداخت غرامت برای گم شدن واگن و بازپرداخت مربوطه توسط نگهدارنده، وی را متعهد به پرداخت غرامت برای بلااستفاده ماندن نمی نماید. *سکشن*
|
||
|
||
10- دولت متعاهد نباید به کشتی تحت پرچم خود که این ماده در مورد آن اعمال می شود اجازه اشتغال به تجارت دهد مگر اینکه گواهینامه ای بر اساس بند (2) یا (12) این ماده صادر شده باشد. *سکشن*
|
||
|
||
11ـ کشورهای عضو تلاش خواهند نمود تا روح همکاریهای اقتصادی که در منشور اتحادیه محترم شمرده شده است را ارتقاء دهند.
|
||
(یادداشتهای دبیرخانه: تصویبشده در سوم مارس 1997میلادی برابر با 12/12/1375 هجریشمسی) *سکشن*
|
||
|
||
5 ـ3ـ 5 ـ هیأت اجرایی، قطعنامه ها و تصمیمات خود را طبق سیاستهای تدوین شده از سوی شورای عمومی و نیز مفاد این اساسنامه و آیین کار مؤسسه تصویب می نماید. *سکشن*
|
||
|
||
در دسترس بودن شبیه سازهای آموزشی دریانوردی
|
||
4- دبیرخانهی سازمان بینالمللی دریانوردی، فهرستی از شبیه سازهای آموزشی دریانوردی را به عنوان منبع اطلاعاتی برای اعضا یا سایرین، به منظور دست یابی دریانوردان به انواع مختلف شبیه سازهای آموزشی، به ویژه تسهیلات آموزشی که ممکن است در سطح ملی در دسترس آنها نباشد، نگهداری میکند
|
||
5- از اعضا مصراً خواسته میشود، که اطلاعات مربوط به شبیه سازهای آموزش دریانوردی ملی مربوط به خود را به دبیرخانهی سازمان بینالمللی دریانوردی ارایه دهند و هر زمان که تغییر یا افزایشی در تسهیلات شبیه ساز آموزشی دریانوردی خود ایجاد میکنند، نسبت به روز آوری اطلاعات یاد شده نیز، اقدام نمایند. *سکشن*
|
||
|
||
اصول انواع سامانههای اکدیس، و خصوصیات نمایشی آنها
|
||
48- بهتر است فراگیران، دانش انواع اصلی اکدیس، مورد استفاده را کسب کنند؛ خصوصیات مختلف نمایشی، ساختار اطلاعاتی و درک از:
|
||
1- اختلافات بین بردار و نقشههای راستر؛
|
||
2- اختلافات بین اکدیس، و سامانه نقشه الکترونیکی؛
|
||
3- اختلافات بین اکدیس، و سامانه نمایش گر نقشه راستر؛
|
||
4- خصوصیات اکدیس، و راه حلهای مختلف آنها؛ و
|
||
5- خصوصیات سامانهها برای اهداف خاص ( شرایط غیر معمول یا اضطراری). *سکشن*
|
||
|
||
اعمال مقررات در کشتی
|
||
طبقهی 1 – مواد منفجره
|
||
9- شامل شش بخش خطرناک و 13 گروه سازگار؛ بسته بندی و انبار مهمات برای حمل مواد خطرناک؛ قابلیت استفادهی ساختاری از وسایط نقلیه و بارگُنجهای (کانتینرهای) حمل کالا؛ مفاد مربوط به چینش، از جمله: ترتیبات خاص برای چینش روی عرشه و زیر عرشه؛ جداسازی از کالاهای خطرناک طبقههای دیگر در محدودهی طبقهی 1 و از کالاهای بی خطر؛ حمل و چینش روی کشتیهای مسافری؛ مناسب بودن فضاهای کالا؛ پیشگیریهای امنیتی؛ پیشگیریهایی که در طول بارگیری و تخلیه در نظر گرفته شوند.
|
||
طبقهی 2 – گازها (فشرده، مایع، یا محلول تحت فشار)، آتش زا، غیر آتش زا، غیر سمی و سمی
|
||
10- انواع کپسولهای تحت فشار و مخازن قابل حمل، با استفاده از لوازم بستن و فشار شکن؛ طبقههای چینش، پیشگیریهای کلی چینش، شامل: آنهایی که مورد استفاده برای حمل گازهای سمی و آتش زا و گازهایی که آلوده کننده دریایی میباشند.
|
||
طبقهی 3 – مایعات آتش زا
|
||
11- بسته بندی، بارگُنجهای (کانتینرهای) مخزن دار، مخازن قابل حمل و وسایط نقلیهی جاده ای؛ طبقههای چینش، شامل: الزامات خاص برای محفظهی درونی پلاستیکی؛ پیشگیریهای کلی چینش، شامل: آنهایی که برای آلود کننده دریایی کاربرد دارد؛ الزامات جداسازی؛ ییشگیریهایی که هنگام حمل مایعات آتش زا در درجهی حرارتهای زیاد در نظر گرفته میشوند.
|
||
طبقهی 4-1– جامدات آتش زا
|
||
طبقهی 4-2– عناصر قادر به احتراق ناگهانی
|
||
طبقهی 4-3– عناصری که در تماس با آب، گازهای آتش زا متصاعد میکنند
|
||
12- انواع بسته بندی ها؛ حمل و چینش تحت درجه حرارتهای کنترل شده به منظورجلوگیری از احتمال انفجار و از هم گسیختگی؛ طبقههای چینش؛ پیشگیریهای کلی چینش، شامل آنهایی که برای عناصر خود واکنشی و سایر عناصر مربوط، آلوده کنندههای دریایی و مواد منفجرهی خنثی شده، کاربرد دارد؛ الزامات جداسازی به منظورجلوگیری از گرما و آتش گیری، تصاعد گازهای آتش زا یا سمی و تشکیل ترکیبات انفجاری.
|
||
طبقهی 5-1– عناصر اکسید کننده
|
||
طبقهی 5-2– پر اکسیدهای آلی
|
||
13- انواع بسته بندی ها؛ حمل و چینش تحت درجه حرارتهای کنترل شده به منظورجلوگیری از احتمال انفجار و از هم گسیختگی؛ طبقههای چینش؛ پیشگیریهای کلی چینش، شامل آنهایی که برای آلوده کنندههای دریایی، کاربرد دارند؛ الزامات جداسازی به منظوراطمینان از جداسازی با مواد قابل احتراق، از اسیدها و منابع گرمازا به منظورجلوگیری از حریق، انفجار و تشکیل گازهای سمی؛ پیشگیریهایی به منظوربه حداقل رساندن اصطکاک و ضربه، که میتواند موجب از هم گسیختگی شود.
|
||
طبقهی 6-1– عناصر سمی
|
||
طبقهی 6-2– عناصر عفونت زا
|
||
14- انواع بسته بندی ها، طبقههای چینش؛ پیشگیریهای کلی چینش، شامل آنهایی که در مورد مواد سمی، مایعات آتش زا و آلوده کنندهای دریایی کاربرد دارند؛ الزامات جداسازی، به ویژه توجه به این که خصوصیات مشترک مربوط به این عناصر، توانایی آنها در مرگ یا صدمه به سلامتی انسانها میشود؛ انجام اقدامات پاک سازی در شرایط نشت.
|
||
طبقهی 7 – مواد رادیو اکتیو
|
||
15- انواع بسته بندی ها؛ شاخص حمل در ارتباط با چینش و جداسازی؛ چینش و جداسازی آنها از اشخاص، فیلم عکاسی خام و ظرفها و مواد غذایی؛ طبقههای چینش؛ الزامات کلی چینش؛ الزامات جداسازی و فواصل جداسازی؛ جداسازی از سایر کالاهای خطرناک.
|
||
طبقه 8 – عناصر خورنده
|
||
16- انواع بسته بندی ها، طبقههای چینش؛ پیشگیریهای کلی چینش، شامل آنهایی که در مورد خورنده ها، مایعات آتش زا و آلوده کنندههای دریایی کاربرد دارند؛ الزامات جداسازی، توجه خاص به این که خصوصیات مشترک این عناصر، توانایی آنها در وارد آوردن خسارت شدید به سلول زنده است.
|
||
طبقه 9 – مواد و عناصر خطرناک متفرقه
|
||
17- مثالهایی از خطرها، شامل: خطرهای ناشی از آلوده کنندههای دریایی *سکشن*
|
||
|
||
1ـ وظیفه کارگروه اجرایی، تأیید رعایت الزامات ذکر شده در بند (الف) این ماده از سوی طرفین میباشد. علیرغم هر یک از مفاد دیگر این موافقتنامه که در تضاد با این امر قرار داشته باشد، طرفین قصورکننده از تعهدات ذکر شده از ردیفهای (الف) تا (ج) جزء (1) بند (الف) این ماده مشمول مقررات قصور ذکر شده در ماده (9) می باشند و از حق جبران خسارت نامبرده شده در زیر از طرف دیگر در برابر خسارات وارده طی مدت قصور مذکور محروم میگردند. *سکشن*
|
||
|
||
الف ) عضویت برای کشورهایی که عضو سازمان ملل متحد می باشند و برای سازمانهای همگرایی اقتصادی بین دولتی منطقه ای علاقمند و قادر به فعالیت طبق اهداف و فعالیتهای مقرر در این اساسنامه آزاد است برای احراز شرایط عضویت در آژانس، یک سازمان همگرایی اقتصادی بین دولتی منطقه ای باید توسط کشورهای مستقل تشکیل شده باشد، که حداقل یکی از آنها عضو آژانس باشد و کشورهای عضو آن صلاحیت خود را حداقل در یکی از موضوعات در حیطه فعالیت آژانس به آن سازمان واگذار کرده باشند. *سکشن*
|
||
|
||
4ـ تصمیم هیأت اجرایی مبنی بر پذیرش عضو جدید، از زمان اخذ تصمیم هیأتاجرایی به مرحله اجراء درخواهد آمد پس از آن، مدیر کل اخبار مربوط به آخرین تصمیمگیری را به صورت مکتوب به اطلاع داوطلب خواهد رساند. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 12- صدمات شخصی و خسارت به اموال
|
||
یک دولت در نزد دادگاه دولت دیگر که به نحوی در یک دادرسی مربوط به جبران خسارت مالی ناشی از فوت یا صدمه به شخص، یا خسارت به اموال عینی یا از بین رفتن آن به علت فعل یا ترک فعلی که ادعا شده است قابل انتساب به آن دولت می باشد ذی صلاح است، چنانچه آن فعل یا ترک فعل کلاً یا بخشی از آن در قلمرو آن دولت دیگر رخ داده باشد و چنانچه عامل فعل یا ترک فعل در زمان ارتکاب فعل یا ترک فعل در آن قلمرو حضور داشته باشد، نمی تواند به مصونیت از صلاحیت استناد نماید، مگر این که دولتهای مربوط به گونه دیگری توافق نموده باشند. *سکشن*
|
||
|
||
5) هرگاه مجمع عمومی تصمیم به افزایش سرمایه شرکت بگیرد، هر عضو فرصت مناسبی خواهد داشت تا طبق شرایطی که مجمع عمومی تعیین میکند به نسبت سهامی که پذیرهنویسی کرده به کل سهام پذیرهنویسی شده بلافاصله قبل از افزایش سرمایه مذکور، از سهام جدید پذیرهنویسی نماید. هیچیک از اعضاء مجبور به پذیرهنویسی سهام افزایش سرمایه نخواهد بود. *سکشن*
|
||
|
||
11 - راهنمایی مسیولان تعاونیها در امور حقوقی، مالی، اداری و هدایت آنها در جهت استفاده از روشها و سیستمهای بهتر. *سکشن*
|
||
|
||
ماده 12ـ دستورالعمل اجرایی این قانون و مصادیق آن به پیشنهاد هیأت نظارت بهتصویب کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی میرسد. *سکشن*
|
||
|
||
24 - با حذف عبارت «به استثنای بند (262) مکرر فوق» از بند (271) ماده (241) و اصلاح عبارت «اعضاء اتحادیه می توانند آژانسهای معتبر بهره برداری را» در ابتدای بند (272) به عبارت «کشورهای عضو می توانند اعضاء بخشهای اتحادیه را» بند (280) آن ماده به شرح زیر اصلاح گردید:
|
||
|
||
280 د - ناظرانی به نمایندگی از اعضاء بخش ارتباطات رادیویی که از طرف کشور عضو مربوطه نیز دارای مجوز باشند. *سکشن*
|
||
|
||
14 - 10 - اصلاحیهها
|
||
94 - 1 - هر پیشنهادی که شامل حذف، اضافه یا تغییر قسمتی از پیشنهاد اصلی باشد، یک اصلاحیه محسوب میشود.
|
||
95 - 2 - هر نظر اصلاحی به پیشنهادی که مورد قبول هیأت نمایندگی پیشنهاددهنده باشد، فوراً در پیشنهاد اصلی منظور خواهد شد.
|
||
96 - 3 - هر نظر اصلاحی ناقض پیشنهاد اصلی، توسط جلسه به عنوان پیشنهاد اصلاحی تلقی نمیشود. *سکشن*
|
||
|
||
تبصره 5 ـ در مورد مشاغل خانگی، سایر مشاغل و تعاونی های توزیع و مصرف که بر اساس قوانین و مقررات دیگری تشکیل می شوند بر همان اساس عمل می شود. *سکشن* |