1 O - O به O بانک B-ORG مرکزی I-ORG ایران I-ORG اجازه O داده می‌شود O وجوهی O را O که O با O کسب O مجوز O از O هییت O دولت O در O رابطه O با O دعاوی O دولت B-ORG ایران I-ORG با O دولت O و O اتباع O آمریکایی O بابت O پرداخت O بدهیهای O وزارتخانهها O ، O بانکها O ، O موسسات O دولتی O ، O شرکتهای O دولتی O و O وصول O مطالبات O آنها O به O دولت B-ORG آمریکا I-ORG یا O اشخاص O حقیقی O و O حقوقی O آمریکا B-LOC پرداخت O کرده O و O یا O می‌کند O پس O از O کسر O دریافتهای O مربوط O به O حساب O دستگاههای O مذکور O منظور O نماید O . O ماده O 11 O در O پیش‌فروش O ساختمان O نحوه O پرداخت O اقساط O بهای O مورد O قرارداد O توافق O طرفین O خواهد O بود O ، O ولی O حداقل O ده O درصد O ( O 10 O %) O از O بها O همزمان O با O تنظیم O سند O قطعی O قابل O وصول O خواهد O بود O و O طرفین O نمی‌توانند O برخلاف O آن O توافق O کنند O . O تبصره O 1 O - O در O مورد O بازنشستگان O در O صورت O برایت O حقوق O بازنشستگی O پرداخت O می‌شود O و O در O صورت O عدم O برایت O نسبت O به O مدت O گذشته O حقوق O پرداخت O نمی‌شود O . O د O - O هرگاه O رای O و O حکم O به O استناد O اسنادی O صادر شده O که O مجعول O بودن O اسناد O مزبور O در O مراجع O دادگستری O به O حکم O قطعی O ثابت O شده باشد O . O تبصره O 3 O - O به O سازمان B-ORG حمل و نقل I-ORG و O پایانههای O کشور O وابسته O به O وزارت B-ORG راه I-ORG و I-ORG شهرسازی I-ORG اجازه O داده می‌شود O تا O از O طریق O دفاتر O خود O مستقر O در O مرزهای O جادهای O بینالمللی O کشور O از O وسایل O نقلیه O خارجی O متعلق O به O کشورهایی O که O از O وسایل O نقلیه O ایرانی O بطور O یکجانبه O عوارض O و O یا O مالیات O وضع O و O اخذ O می‌نمایند O بصورت O متقابل O اقدام O به O وضع O و O اخذ O عوارض O نماید O . O الف O - O بیست O و O دو O نفر O از O کادر O پزشکی O به O ترتیب O 12 O نفر O پزشک O ، O 3 O نفر O دندانپزشک O ، O 2 O نفر O از O دکترای O علوم O آزمایشگاهی O تشخیص O طبی O ( O حرفه‌ای O و O متخصص O )، O 3 O نفر O دکتر O داروساز O و O 2 O نفر O از O لیسانسیه‌های O پروانه O دار O گروه O پزشکی O به O انتخاب O مجمع O نمایندگان O هییت O مدیره O نظام O پزشکی O شهرستانها O با O رای O اکثریت O نسبی O آنها O . O تبصره O 2 O - O سازمان B-ORG چای I-ORG موظف I-ORG به O خرید O برگ O سبز O از O چایکاران O به O قیمت O تصویبی O دولت O و O تبدیل O آن O در O کارخانجات O ( O چای O خشککنی O ) O مربوطه O می‌باشد O . O هرسال O وزارت O کشاورزی O مازاد O مصرف O بر O تولید O را O معین O کرده O و O به O همان O اندازه O اجازه O ورود O چای O را O صادر O می‌نماید O به O شرطی O که O واردکننده O موظف O باشد O به O نسبت O مناسب O که O سازمان O چای O تعیین O می‌نماید O از O چای O داخلی O جهت O مخلوط O کردن O یا O عرضه O مستقیم O از O سازمان B-ORG چای I-ORG ، O چای O ایرانی O خریداری O نماید O . O ماده O 4 O - O اسناد O اتحادیه O 26 O - O 1 O - O اسناد O اتحادیه O عبارتند O از O : - O اساسنامه O اتحادیه B-ORG بینالمللی I-ORG مخابرات I-ORG . - O کنوانسیون O اتحادیه B-ORG بینالمللی I-ORG مخابرات I-ORG و O - O مقررات O اداری O . O 27 O - O 2 O - O این O اساسنامه O که O مفاد O آن O بوسیله O کنوانسیون O تکمیل O می‌شود O سند O اصلی O اتحادیه O می‌باشد O . O 28 O - O 3 O - O مفاد O اساسنامه O و O همچنین O کنوانسیون O بوسیله O مقررات O اداری O مندرج O در O ذیل O که O نحوه O استفاده O از O مخابرات O را O تنظیم O می‌کند O و O کلیه O کشورهایعضو O ملزم O به O اجرای O آنها O هستند O کاملتر O می‌گردد O . - O مقررات O بینالمللی O مخابرات O - O مقررات O رادیویی O 28 O الف O - O 3 O - O در O رابطه O با O مشارکت O اعضای O بخشهای O سه گانه O در O فعالیتهای O اتحادیه O ، O طبق O مقررات O مربوطه O در O این O اساسنامه O و O کنوانسیون O ، O آنها O مجاز O به O شرکت O در O کلیه O فعالیتهای O بخش O مربوطه O می‌باشند O . O 28 O ب O - O الف O - O آنها O می‌توانند O روسا O و O معاونین O مجامع O و O جلسات O بخش O مربوطه O و O کنفرانسهای O جهانی O توسعه O مخابرات O را O تامین O نمایند O . O 28 O ج O - O ب O - O با O رعایت O مقررات O مربوطه O در O کنوانسیون O و O تصمیمات O متخذه O در O این O خصوص O توسط O کنفرانس B-EVE سران I-EVE مختار I-EVE ، O آنها O مجازند O در O تصویب O سوالات O و O توصیهها O و O در O اتخاذ O تصمیمات O مربوط O به O شیوههای O کاری O و O دستورالعملهای O بخش O مربوطه O ، O شرکت O نمایند O . O 29 O - O 4 O - O در O صورت O وجود O تناقض O مابین O مفادی O از O اساسنامه O و O کنوانسیون O یا O مقررات O اداری O ، O اساسنامه O ارجحیت O خواهد O داشت O و O در O صورت O وجود O تناقض O مابین O مفاد O کنوانسیون O و O مقررات O اداری O مفاد O کنوانسیون O ارجح O خواهد O بود O . O 5 O - O طرفهای O متعاهد O پایگاه O دادههای O متمرکز O و O نظام O مدیریت O اطلاعاتی O را O به O منظور O به O کارگیری O به O عنوان O مخزن O کلیه O دادههای O مربوط O ، O انجام O وظیفه O به O عنوان O پایهای O برای O تصمیم‌گیری O و O منبع O کلی O اطلاعات O و O آموزش O برای O متخصصان O ، O مدیران O و O عموم O مردم O ، O توسعه O خواهند O داد O . O تبصره O 1 O - O به O منظور O مشارکت O بیشتر O دانشجویان O بسیجی O در O امور O فرهنگی O دانشگاهها O ، O مسیول O بسیج B-ORG دانشجویی I-ORG آن O دانشگاه O ، O موسسه O و O مرکزآموزش B-ORG عالی I-ORG ، O عضو O شورای B-ORG فرهنگی I-ORG دانشگاهها I-ORG و O مراکز O آموزش O عالی O خواهد O بود O . O تبصره O 1 O - O تکالیفی O که O در O این O قانون O بر عهده O وزارتخانههای O آموزش B-ORG و I-ORG پرورش I-ORG ، O بهداشت O ، O درمان O و O آموزش O پزشکی O گذارده شده است O ، O حسب O مورد O عینادر O خصوص O وزارتخانههای O فرهنگ B-ORG و I-ORG ارشاد I-ORG اسلامی I-ORG و O جهاد B-ORG سازندگی I-ORG اجرا O خواهد گردید O . O ماده O 76 O - O بند O ( O 629 O - O 1 O ) O از O ماده O 81 O مقاوله‌نامه O بصورت O بند O 396 O - O 2 O ماده O 29 O بشرح O زیر O اصلاح O گردید O : ( O کشورهای O عضو O و O آژانسهای O بهره برداری O خصوصی O به O رسمیت O شناخته‌شده O که O خدمات O بین المللی O مخابراتی O را O ارایه O می‌دهند O ، O در خصوص O مطالبات O و O بدهیهای O خود O با O یکدیگر O بتوافق O خواهند رسید O .) O د O - O ارتباط O با O اتاق O سایر O کشورها O و O تشکیل O اتاقهای O مشترک O و O کمیتههای O مشترک O با O آنها O بر O اساس O سیاستهای O کلی O نظام B-ORG جمهوری I-ORG اسلامی I-ORG ایران I-ORG . O تبصره O - O قبول O هرگونه O هدیه O و O نشان O و O عنوان O از O بیگانگان O و O معامله O با O آنها O جز O با اطلاع O مسیولان O ذیربط O و O بنا O به O وظایف O اداری O ، O ممنوع O است O . O تبصره O 1 O - O دو O نفر O از O نه O نفر O فوق O می‌توانند O به O انتخاب O اکثریت O نسبی O آرای O از O سایر O ردههای O حرفه O دامپزشکی O باشند O . O 9 O - O تلاش O در O جهت O ایجاد O انسجام O ، O هماهنگی O و O همکاری O هرچه O بیشتر O بین O شاغلین O در O امور O کشاورزی O با O دستگاههای O اجرایی O دولتی O و O غیر دولتی O . O 1 O - O هرعضو O نسبت O به O توسعه O تدریجی O نظامهای O راهنمایی O شغلی O خود O از جمله O استمرار O اطلاعات O استخدامی O از O نظر O حصول O اطمینان O از این که O اطلاعات O جامع O و O گستردهترین O سطح O راهنمایی O در O دسترس O کودکان O ، O جوانان O و O بزرگسالان O از جمله O برنامههای O مناسب O برای O همه O افراد O معلول O و O ناتوان O قرار O می‌گیرد O ، O اقدام O خواهد نمود O . O ماده واحده O - O مشمولی O که O پدر O یا O برادر O او O از O تاریخ O نوزدهم B-DAT دیماه I-DAT 1356 I-DAT به O درجه O رفیعه O شهادت O رسیده O یا O برسد O و O دارای O پدر O و O مادر O یا O یکی O از O آنها O و O یا O سرپرست O برادر O یا O خواهر O صغیر O خود O بوده O و O بیش O از O هفت O سال O از O تاریخ O شهادت O نگذشته باشد O ، O از O انجام O خدمت O وظیفه O عمومی O معاف O خواهد O بود O . O ماده O 20 O - O انحلال O شورای B-ORG شهرستان I-ORG یا O منطقه O به O پیشنهاد O مدیر O کل B-ORG آموزش I-ORG و I-ORG پرورش I-ORG و O اطلاع O شورای B-ORG استان I-ORG ، O با O تصویب O وزیر O آموزش B-ORG و I-ORG پرورش I-ORG می‌باشد O و O انحلال O شورای B-ORG استان I-ORG به O پیشنهاد O وزیر O آموزش B-ORG و I-ORG پرورش I-ORG و O تصویب O شورای B-ORG عالی I-ORG آموزش I-ORG و I-ORG پرورش I-ORG صورت O می‌گیرد O و O تا O تشکیل O شورای O جدید O ، O هیاتی O که O از سوی O وزیر O آموزش B-ORG و I-ORG پرورش I-ORG تعیین O می‌شود O ، O عهده دار O وظایف O شورای O منحل O شده O ، O می‌گردد O . O ماده O 15 O - O کلیه O قوانین O و O مصوبات O مربوط O به O وزارتین O دفاع O و O سپاه B-ORG و O سازمانهای O وابسته O به O آنها O تا O تصویب O قوانین O و O مصوبات O جدید O در O مورد O اینوزارت O و O سازمانهای O وابسته O آن O حسب O مورد O مجری O خواهد O بود O . O 5 O - O ده O نفر O از O متخصصین O کشاورزی O صاحب نظر O در O رشتههای O مختلف O علوم O کشاورزی O و O منابع O طبیعی O به O انتخاب O اکثریت O آرای O مجمع O نمایندگان O شوراهایاستانی O به O عنوان O اعضای O اصلی O و O چهار O نفر O به O عنوان O اعضای O علیالبدل O . O تبصره O - O چنانچه O گروه O شغلی O عضو O ارتقای O یابد O ملاک O احتساب O افزایش O سنواتی O 3 O % O در O سال O جدید O رقم O پرداخت O حق O نوع O جدید O خواهد O بود O و O بهمجموع O دریافت O فرد O بابت O افزایش O سنواتی O در O گروه O قبلی O افزوده خواهد O شد O . O ماده واحده O - O در O کلیه O قوانین O و O مقرراتی O که O شهرداریها O مجاز O به O تملک O ابنیه O ، O املاک O و O اراضی O قانونی O مردم O می‌باشند O در O صورت O عدم O توافق O بین O شهرداری O و O مالک O ، O قیمت O ابنیه O ، O املاک O و O اراضی O بایستی O به O قیمت O روز O تقویم O و O پرداخت O شود O . O 18 O - O سوی O استفاده O از O مالکیت O معنوی O یافته‌های O پژوهشی O نظری O و O عملی O دیگران O که O قبلا O نتایج O آنها O منتشر O و O یا O به O ثبت O رسیده است O . O ماده O 3 O - O استفاده O توام O هر O یک O از O مشمولین O این O قانون O از O حق O محرومیت O از O مطب O موضوع O مواد O 1 O و2 O این O قانون O ممنوع O می‌باشد O . O 1 O - O هر O کشوری O که O از O مجاورت O جغرافیایی O با O منطقه O اکو O برخوردار O است O و O یا O در O اهداف O و O اصول O اکو O سهیم O است O می‌تواند O درخواست O عضویت O در O سازمان O را O بنماید O . O کشور O مزبور O درخواست O خود O را O از O طریق O دبیر O کل O به O شورای O وزیران O ارسال O خواهد O کرد O . O شورای O وزیران O می‌تواند O در O مورد O پذیرش O عضو O جدید O بهاتفاق O آرای O تصمیمگیری O نماید O . O 4 O - O هر O دولت O متعاهد O جهت O حصول O اطمینان O از O تحقق O موارد O زیر O ، O اقدامات O لازم O را O انجام O خواهد O داد O : O الف O - O در O عملیات O حفاری O در O بخشهایی O از O منطقه O پروتکل O که O تحت O صلاحیت O آن O دولت O قرار O دارند O استفاده O از O سیالات O حفاری O با O پایه O نفتی O منوط O به O اخذ O مجوز O مشخص O از O مرجع O ذیصلاح O دولتی O خواهد O بود O . O چنین O مجوزی O صادر O نخواهد O شد O مگر این که O مرجع O مزبور O اطمینان O حاصل O نموده باشد O که O استفاده O ازچنین O سیالی O به O لحاظ O شرایط O استثنایی O قابل توجیه O می‌باشد O . O درصورتی که O مایعات O مزبور O مورد استفاده O قرار O گیرند O ، O خردههای O حفاری O قبل O از O دفع O بنحو O موثر O شستشو O خواهند O شد O تا O میزان O نفت O آنها O به O حداقل O برسد O . O آبهای O شستشو دهنده O نباید O در O محلی O تخلیه O گردند O که O امکان O اختلاط O مجدد O آنها O با O خردههای O حفاری O وجود O داشته باشد O . O محل O دفع O خردههای O حفاری O بایدبر O حسب O مورد O ، O تا O حد O ممکن O زیر O سطح O آب O دریا O باشد O . O ب O - O هیچگونه O مایع O حفاری O با O پایه O نفتی O در O هیچیک O از O بخشهای O منطقه O پروتکل O که O در O قلمرو O صلاحیت O آن O دولت O قرار O دارند O تخلیه O نخواهد O شد O . O ج O - O گلهای O حفاری O با O پایه O آبی O تخلیه‌شده O از O عملیات O دریایی O نباید O محتوی O مواد O سمی O مقاومی O باشد O که O ممکن O است O پس O از O تخلیه O اولیه O سیالات O حفاریکماکان O خطر O زیست محیطی O در O برداشته باشد O . O ماده O 8 O - O افسران O ناظر O یک طرف O متعاهد O می‌توانند O بشرط O رعایت O مقررات O داخلی O طرف O متعاهد O دیگر O به O سرزمین O آنطرف O وارد O و O یا O از O آن O سرزمین O خارجشوند O . O طرفین O متعاهدین O متعهد O می‌شوند O که O در O حدود O مقررات O داخلی O خود O کلیه O تسهیلات O لازم O را O بمنظور O انجام O ماموریت O افسران O ناظر O فراهم O آورند O . O تبصره O 2 O - O درصدهای O فوق O صرفا O جهت O افزایش O فعالیتها O منظور O می‌گردد O و O در O صورت O کاهش O فعالیتها O با O اعضای O ثابت O نهضت O بیکی O از O دو O طریق O زیر O رفتار O خواهد O شد O : O الف O - O انتقال O به O موسسات O دیگر O ب O - O بازخرید O خدمت O آییننامه O اجرایی O این O تبصره O از O طرف O نهضت O تهیه O و O به O تایید O سازمان B-ORG امور I-ORG اداری I-ORG و O استخدامی O کشور O خواهد رسید O . O ماده O 14 O نهاد O حسابرسی O هیات مدیره O هر ساله O یک O نهاد O حسابرسی O مستقل O و O واجد O شرایط O را O تعیین O می‌کند O . O نهاد O حسابرسی O هر ساله O گزارشی O در خصوص O حسابهای O موسسه O به O هیات مدیره O موسسه O ارایه O می‌کند O این O گزارش O به O مرجع O نظارت O تقدیم O خواهد O شد O . O 21 O - « O سازمان B-ORG » O عبارت O است O از O سازمان O منطقهای O برای O حفاظت O از O محیط زیست O دریایی O که O طبق O ماده O ( O 16 O ) O کنوانسیون O تشکیل O شده است O . O 1 O - O اتباع O هریک O از O طرفین O در O قلمرو O طرف O دیگر O از O مزایای O ارفاق O قضایی O و O معافیتها O در O مورد O هزینه O دادرسی O که O تحت O شرایط O یکسان O برای O اتباع O طرف O دیگر O به O لحاظ O وضعیت O مالی O آنان O مقرر O شده است O ، O برخوردار O خواهند O بود O . O 3 O هر O طرف O متعاهد O متعهد O می‌شود O برای O محموله‌های O گیاهی O یا O فرآوردههای O گیاهی O یا O سایر O اقلام O تحت O کنترل O وارد شده O به O قلمرو O خود O ، O خواستار O همراه O بودن O گواهی O بهداشتی O که O طبق O نمونه O مندرج O در O پیوست O این O کنوانسیون O نیست O ، O نشود O . O هرگونه O الزاماتی O برای O اظهارات O اضافی O باید O محدود O به O مواردی O شود O که O از O نظر O فنی O توجیهپذیر O باشد O . O 7 O ) O بر O حسب O پیشنهاد O یا O توصیه O کارگروه O اجرایی O ، O شورا O ریاست O هر O کارگروه O اتحادیه O را O به O صورت O چرخشی O به O اعضای O اصلی O علاقمند O برای O یک O دوره O سهساله O غیرقابل O تمدید O ( O از O یک O کنگره B-EVE جهانی I-EVE گاز I-EVE تا I-EVE بعدی O ) O واگذار O خواهد نمود O . O به O عنوان O یک O قاعده O ، O این O انتصاب O باید O حدود O نه O ماه O قبل O از O دوره O سه ساله O مورد نظر O صورت O گیرد O . O شورا O به O طریق O مشابه O معاون O رییس O هر O کارگروه O را O برای O همان O دوره O سه ساله O به O صورت O چرخشی O به O اعضای O اصلی O علاقمند O برای O یک O دوره O سه ساله O واگذار O خواهد نمود O . O پست O رییس O و O معاون O رییس O برای O یککارگروه O خاص O همزمان O نمی‌تواند O به O یک O عضو O اصلی O در O یک O دوره O سه ساله O واگذار O شود O . O تبصره O 3 O مسوولیت O حفاظت O و O نگهداری O کالا O پس O از O تحویل O به O سازمان B-ORG جمع‌آوری I-ORG و I-ORG فروش I-ORG اموال I-ORG تملیکی I-ORG با O سازمان B-ORG مذکور O است O . O 2 O این O سهام O در O داخل O یک O کشور O عضو O شرکت O و O بین O کشورهای O عضو O شرکت O ، O قابل O انتقال O به O هر O شرکت O بیمه O یا O شرکت O بیمه O اتکایی O یا O موسسه O مالی O داخلی O می‌باشد O . O 3 O - O بند O ( O 3 O - O 39 O ) O ماده O 7 O اساسنامه O به O صورت‌بند O 41 O - O ب O به O شرح O زیر O اصلاح O می‌شود O : O 41 O - O ب O - O شوراهایی O که O از O طرف O کنفرانس O سران O مختار O فعالیت O می‌کنند O . O 103 O - O بند O ( O 377 O - O ب O ) O از O ماده O ( O 26 O ) O مقاوله‌نامه O به O صورت‌بند O ( O 478 O - O 7 O ) O به O شرح O زیر O اصلاح O می‌شود O : O 478 O - ( O 7 O ) O هر O موسسه O یا O سازمان O مذکور O در O لیست‌های O مندرج O در بند O ( O 237 O ) O این O کنوانسیون O که O در O یک O کنفرانس O ارتباطات O رادیویی O ، O یک O کنفرانس O جهانی O ارتباطات O بین المللی O و O یا O یک O کنفرانس O یا O مجمع O یک O بخش O که O عضو O آن O نبوده O شرکت O نماید O ، O باید O برابر O بندهای O ( O 479 O ) O و O ( O 481 O ) O زیر O در O پرداخت O هزینه‌ها O مشارکت O نماید O . O بخش O 02 O 5 O سایر O مسوولین O و O کارگزاران B-ORG : O هیات مدیره B-ORG می‌تواند O مسوولین O و O کارگزاران O مورد نیاز O خود O را O منصوب O نماید O ، O که O دارای O شرایط O و O اختیاراتی O برای O انجام O وظایف O محوله O توسط O هیات مدیره O خواهند O بود O . O 22 O در O فاصله O میان O جلسات O شورا O ، O مدیریت O شورا O براساس O دستورات O شورا O می‌تواند O جلسات O مشورتی O نمایندگان O دارای O اختیار O اعضای O شورا O را O برای O تصمیمگیری O در O مورد O مطالب O جداگانه O برگزار O نماید O . O نمایندگان O دارای O اختیار O اعضای O شورا O توسط O روسای O راهآهنها O از O میان O مقامهای O بلندپایه O راهآهنها O با O مطلع O ساختن O نهاد O مدیریت O شورا O قبل O از O آغاز O جلسه O منصوب O می‌شوند O . O ماده O 5 O مسوولیت O اعضای O 1 O اعضای O در O این O برنامه O به O منظور O نگهداری O بخش O فضایی O سامانه O ( O سیستم O ) O به O صورت O درازمدت O همکاری O خواهند نمود O . O 2 O یک O عضو O لااقل O در O یکی O از O واحدهای O اساسی O بخش O فضایی O مشارکت O خواهد O داشت O . O 3 O هر O عضو O مشارکت O خود O را O در O بخش O فضایی O سامانه O ( O سیستم O ) O تعیین O خواهد O کرد O . O 4 O مشارکت O اولیه O اعضای O اصلی O در O بخش O فضایی O در O شرایط O عادی O عملیاتی O به O شرح O زیر O است O : O اتحادیه B-ORG جماهیر I-ORG سوسیالیستی I-ORG شوروی I-ORG : O دو O سکوی O ماهواره O ، O دو O واحد O حافظ O و O گیرنده O پردازشگر O ، O دو O واحد O تکرارکننده O ایالات متحده B-ORG آمریکا I-ORG : O دو O سکوی O ماهواره O جمهوری B-LOC فرانسه I-LOC : O دو O واحد O حافظ O و O گیرنده O پردازشگر O کانادا B-LOC : O دو O واحد O تکرارکننده O 5 O در O صورت O هرگونه O تغییری O در O مشارکت O هر O عضو O ، O آن O عضو O امین O اسناد O را O از O تغییر O آگاه O خواهد O کرد O . O 6 O هر O عضوی O که O تهیه O سکوی O ماهواره O را O به O عهده O دارد O ، O مسوولیت O راهاندازی O آن O را O نیز O دارا O است O . O این O راهاندازی O مطابق O با O نیازهای O فنی O و O نحوه O عملکرد O رضایتبخش O سامانه O ( O سیستم O ) O طبق O جزی O ( O ت O ) O ماده O ( O 9 O ) O این O موافقتنامه O باید O باشد O . O 7 O اعضای O ، O هماهنگی O اداری O ، O عملیاتی O و O فنی O رابین O خود O و O همینطور O دیگر O اعضای O و O تامینکننده O دیگر O بخش O زمینی O به O وجود O آورده O و O تلاش O خواهد نمود O تا O کشورهای O استفادهکننده O را O در O رابطه O با O سامانه O ( O سیستم O ) O کاملا O آگاه O نگهدارند O . O 8 O اعضای O به O منظورتحویل O دادههای O محلیابی O و O هشدار O سامانه O ( O سیستم O ) O کاوش O و O نجات O از O طریق O ماهواره O به O مراجع O مربوط O کاوش O و O نجات O ونیز O هماهنگ O نمودن O فعالیتهای O سامانه O ( O سیستم O ) O با O چنین O مراجعی O تلاش O خواهند نمود O . O 9 O اعضای O اطلاعاتی O را O که O برای O اجرای O تعهدات O خود O به O موجب O این O موافقتنامه O ضروری O باشد O ، O مبادله O خواهند نمود O . O ماده O 6 O - O مجمع O - O ترکیب O مجمع O و O جلسات O آن O 1 O - O مجمع O از O همه O طرفها O ترکیب O یافته است O . O 2 O - O جلسات O عادی O مجمع O هر O دو سال O یک بار O تشکیل O خواهد O شد O . O جلسات O فوقالعاده O به O تقاضای O یک سوم O اعضای O یا O درخواست O مدیر O یا O به O ترتیبی O کهممکن O است O در O آیین‌نامه O مجمع O در نظر گرفته O شود O تشکیل O خواهد O شد O ( O 3 O ) - O تمام O اعضای O حق O دارند O صرفنظر O از O محل O تشکیل O مجمع O ، O در O جلسات O مجمع O حضور O یافته O و O شرکت O کنند O . O ترتیباتی O که O با O هر O کشور O میزبان O منعقدمیشود O طبق O این O تعهدات O خواهد O بود O . O کارگروه O اجرایی O پایگاه O دادههای O مجموعه O مدارک O تحقیقات O حمل و نقل O بینالمللی O الف O وظایف O ارایه O گزارش O به O کارگروه O راهبری O و O هدایت O کارگروه O عملیاتی O پایگاه O دادههای O مجموعه O مدارک O تحقیقات O حمل و نقل O بین المللی O ؛ O ارایه O پیشنهادهایی O درباره O بودجه O پایگاه O دادههای O مجموعه O مدارک O تحقیقات O حمل و نقل O بین المللی O و O اتخاذ O اقدامات O لازم O جهت O تامین O بودجه O فعالیتهای O این O پایگاه O ، O ارایه O پیشنهاد O جهتگیری O راهبردی O ( O از جمله O در O صورت O لزوم O تشکیل O گروههای O مشورتی O و O گروههای O اقدام O فوری O ) O و O پرداختن O به O موضوعات O سیاستگذاری O ؛ O ارایه O توصیه O در O مورد O توسعه O و O دورنمای O آینده O ب O اعضای O یک O مدیر O ( O تعیین‌شده O توسط O کارگروه O راهبری O )، O یک O نماینده O از O هر O یک O از O مراکز O هماهنگ‌کننده O زبان شناختی O ، O یک O نماینده O از O ایالات متحده O آمریکا B-LOC ، O رییس O کارگروه O عملیاتی O پایگاه O دادههای O مجموعه O مدارک O تحقیقات O حمل و نقل O بینالمللی O و O یک O نماینده O از O دبیرخانه B-ORG سازمان I-ORG همکاریهای I-ORG اقتصادی I-ORG و O توسعه O که O به O اعتبار O سمت O و O مقام O خود O عضو O کارگروه O هستند O . O پ O جلسات O کارگروه O اجرایی O هیچ O برنامه O زمانی O مشخصی O برای O اجلاس O خود O ندارد O و O جلسات O بر O حسب O ضرورت O تشکیل O خواهد O شد O . O 1 O - O استانداردهای O عملکردی O و O سایر O مفاد O مندرج O در O بخش O الف O -12 O / O 1 O و O سایر O الزامات O مشابه O مندرج O در O بخش O ( O الف O ) O آییننامهی O استیسیدبلیو O برای O هرگونه O گواهینامه O موردنظر O باید O در زمینه O موارد O زیر O احراز O گردند O : O 1 O - O تمامی O آموزشهای O الزامی O بر O پایه O شبیهساز O ؛ O 2 O - O هرگونه O ارزیابی O شایستگی O مندرج O در O بخش O ( O الف O ) O آییننامهی O استیسیدبلیو O که O با O استفاده O از O شبیهساز O اجرا O می‌شود O ؛ O و O 3 O - O هرگونه O اثبات O تداوم O حرفهای O مندرج O در O بخش O ( O الف O ) O آییننامهی O استیسیدبلیو O که O با O استفاده O از O شبیهساز O اجرا O می‌شود O . O مقرره O 13 O / O 1 O - O اجرای O آزمایشها O 8 O - O مراجع O دریایی O باید O اطمینان O حاصل O نمایند O شواهد O مستند O مربوط O به O اتمام O دورههای O آموزشی O برای O تمامی O افراد O دارای O شایستگی O طبق O الزامات O این O مقرره O صادر O می‌گردد O . O 7 O - O گواهینامه O پزشکی O ارایه‌شده O در بند O 3 O مقررهی O 9 O / O 1 O ، O حداقل O باید O شامل O اطلاعات O زیر O باشد O : O 1 O - O مقام O مجوز O دهنده O و O الزاماتی O که O به O موجب O آن O ، O این O مدرک O صادر O شده است O 2 O - O اطلاعات O دریانورد O 2 O -1 O - O نام O ( O آخر O ، O اول O ، O وسط O ) O 2 O -2 O - O تاریخ O تولد O ( O روز O / O ماه O / O سال B-DAT ) O 2 O -3 O - O جنسیت O ( O مرد O یا O زن O ) O 2 O -4 O - O ملیت O 3 O - O اظهارنامهی O پزشک O عمومیشناخته O شده O 3 O -1 O - O تایید O این O که O اسناد O شناسایی O ، O در O محل O آزمایش O ، O بررسی O شده است O : O بله O / O خیر O 3 O -2 O - O استانداردهای B-PER شنوایی I-PER در O الف O -9 O / O 1 O استیسیدبلیو O ، O احراز O شده است O : O بله O / O خیر O 3 O -3 O - O شنوایی B-PER ، O بدون O استفاده O از O وسایل O کمکی O ، O رضایت‌بخش O است O بله O / O خیر O 3 O -4 O - O تیز O بینی O ، O طبق O استانداردهای O الف O -9 O / O 1 O استیسیدبلیو O است O بله O / O خیر O 3 O -5 O - O دید O رنگی O 1 O ، O طبق O استانداردهای O الف O -9 O / O 1 O استیسیدبلیو O است O بله O / O خیر O 3 O -5 O -1 O - O تاریخ O آخرین O آزمایش O دید O رنگی O . O 3 O -6 O - O دارای O شرایط O مناسب O برای O انجام O وظایف O دیده O بانی O است O بله O / O خیر O 3 O -7 O - O هیچ O نوع O محدودیت O یا O مانع O در O سلامتی O وجود O ندارد O بله O / O خیر O اگر O « O خیر O » O محدودیت O یا O موانع O ذکر O شود O . O 3 O -8 O - O آیا O دریانورد O ، O عاری O از O هرگونه O محدودیت O پزشکی O است O که O با O خدمت O در O دریا O ممکن O است O افزایش O یابد O یا O وی O را O نامتناسب O برای O چنین O خدمتی O بنماید O و O یا O بر اثر O آن O ، O سلامت O سایر O اشخاص O روی O کشتی O را O به O خطر O اندازد O بله O / O خیر O 3 O -9 O - O تاریخ O آزمایش O : ( O روز O / O ماه O / O سال B-DAT ) O 3 O -10 O - O تاریخ O انقضای O گواهینامه O : ( O روز O / O ماه O / O سال B-DAT ) O 4 O - O جزییات O مقام O صادرکننده O 4 O -1 O - O مهر O رسمی O ( O شامل O نام O ) O صادر O کنندهی O مجاز O 4 O -2 O - O امضا O شخص O مجاز O 5 O - O امضا O دریانورد O - O با O تایید O این O که O دریانورد O از O محتوای O گواهینامه O و O حق O تجدید نظر O ، O طبق O بند O 6 O بخش O الف O -9 O / O 1 O ، O آگاهی O دارد O تبصره O 2 O - O موسسات O و O واحدهای O آموزشی O و O تحقیقاتی O و O فرهنگی O و O سایر O عناوین O مشابه O که O قبل O از O تصویب O این O قانون O بدون O اخذ O مجوز O ایجاد O شدهاند O چنانچه O ظرف O مدت O شش O ماه O پس O از O لازمالاجرا O شدن O این O قانون O جهت O اخذ O مجوز O اقدام O ننمایند O مشمول O این O قانون O خواهند O بود O . O تبصره O 2 O – O هیات‌ها O در O صورت O احراز O وقوع O جرم O ضمن O اعلام O رای O نسبت O به O ضرر O و O زیان O وارده O ، O پرونده O را O از O طریق O دادسرای B-ORG دیوان I-ORG محاسبات I-ORG کشور I-ORG برای O تعقیب O به O مراجع O قضایی O ارسال O خواهد O داشت O . O ماده واحده O - O دولت O موظف O است O از O آغاز O سال B-DAT 1382 I-DAT لوایح O بودجه O سنواتی O کشور O را O به O نحوی O تنظیم O نماید O که O زمینههای O اجرایی O قانون O بیمه O همگانی O با O لحاظ O نمودن O سیاستهای O کلی O زیر O فراهم O شود O : O 1 O - O کلیه O اقشار O جامعه O تحت O پوشش O خدمات O پایه O بیمه O همگانی O قرار O گیرند O . O 2 O - O خدمات O پایه O بیمه O همگانی O کلیه O اقشار O جامعه O از O طریق O سازمانها O ، O نهادها O ودستگاههای O بیمهگر O ذیربط O بهصورت O یکسان O به O آحاد O جامعه O ارایه O خواهد O شد O . O صدوردفترچه O یا O کارت O برای O بیمه O شوندگان O از O طریق O یک O سازمان O و O با O هماهنگی O دستگاههای O ذیربط O صورت O خواهد O گرفت O و O آمار O کلیه O بیمهشوندگان O در O سازمان O مذکور O متمرکز O می‌گردد O . O 3 O - O حدود O و O شمول O خدمات O پایه O بیمه O درمان O همگانی O به O صورت O شفاف O تعریف O شود O . O 4 O - O حدود O و O شمول O بیمههای O مکمل O افرادی O که O به O نحوی O از O این O نوع O خدمات O بهرهمندمیشوند O به O صورت O شفاف O تعریف‌شده O و O از O نظر O سیاستگذاری O و O میزان O نوع O خدمات O یکسانسازی O انجام O گیرد O . O 5 O - O اعتبار O مربوط O به O حق O سرانه O خدمات O پایه O بیمه O درمان O همگانی O افرادی O که O تحتپوشش O هیچ O بیمهای O نیستند O از O محل O صرفهجویی O ناشی O از O ساماندهی O امر O بیمه O از O طریق O دولتتامین O و O در O لایحه O بودجه O سنواتی O منظور O شود O . O 6 O - O وزارت B-ORG بهداشت I-ORG ، I-ORG درمان I-ORG و I-ORG آموزش I-ORG پزشکی I-ORG با O همکاری O کلیه O سازمانهای O بیمهگرمکلف O است O اقدامات O لازم O را O برای O بیمه O نمودن O خویش O فرمایانی O که O قادر O به O پرداخت O تمام O یا O بخشی O از O حق O سرانه O می‌باشند O انجام O دهد O . O کلیه O رسانههای O گروهی O از جمله O سازمان B-ORG صداوسیمای I-ORG جمهوری I-ORG اسلامی I-ORG ایران I-ORG موظفند O در O اطلاع‌رسانی O و O تبلیغات O بر O پایه O دستورالعمل O وزارت B-ORG بهداشت I-ORG ، I-ORG درمان I-ORG و I-ORG آموزش I-ORG پزشکی I-ORG همکاری O نمایند O . O 7 O - O وزارت B-ORG بهداشت I-ORG ، I-ORG درمان I-ORG و I-ORG آموزش I-ORG پزشکی I-ORG مکلف I-ORG است O راهکارهای O اجرایی O ونحوه O همکاری O سایر O دستگاههای O اجرایی O کشور O برای O بیمه O نمودن O خویش O فرمایان O و O اخذ O حقسرانه O از O آنها O را O تهیه O و O ضوابط O مربوطه O را O به O تصویب O هیات وزیران O برساند O . O ماده O پنجم O - ( O ماده O 8 O تغییر O کرده است O ) O ارگانهای O اتحادیه O ارگانهای O اتحادیه O عبارتند O از O : O کنگره B-ORG ، O شورای O اجرایی O و O دفتر O ( O BUREAU O ). O اهداف O و O وظایف O این O ارگانها O در O این O فصل O و O آییننامه O عمومی O شرح O داده شده است O . O تبصره O 2 O - O سهام O پایانه O هر O محل O تا O 49 O % O قابل O واگذاری O به O بخش O غیردولتی O می‌باشد O نحوه O واگذاری O در O اساسنامه O شرکت O مشخص O می‌گردد O . O ه B-PER گزینش O اعضای O نهضت O و O تربیت O آنان O در O زمینههای O عقیدتی O و O آموزشی O و O تعلیم O مهارتهای O لازم O طبق O تعالیم O عالیه O اسلام O با O استفاده O از O رهنمودهایمقام O رهبری O . O ماده O 8 O - O انتخابات O نماینده O در O مرحله O اول O منوط O به O کسب O اکثریت O حداقل O یک سوم O کل O آرای O و O در O مرحله O دوم O با O کسب O اکثریت O نسبی O به O هر O میزان O است O و O هر O جا O در O قانون O انتخابات O در O مرحله O اول O اکثریت O مطلق O وجود O دارد O ، O به O اکثریت O نسبی O تبدیل O می‌شود O . O ماده O 2 O - O بازرسان O سازمان O به O دو O گروه O تقسیم O می‌شوند O : O گروه O اول O - O بازرسان O ثابت O که O بطور O مستمر O در O خدمت O سازمان O می‌باشند O . O گروه O دوم O - O بازرسان O موقت O که O برای O مدت O معین O یا O ماموریت O خاصی O در O اختیار O سازمان O قرار O می‌گیرند O . O 3 O – O سازمان B-ORG دراجرای I-ORG برنامه‌ها I-ORG و O فعالیتهای O سازمان O و O توسعه O پیوسته O فناوری‌های O فضایی O و O تولیدات O وابسته O به O آن O ، O مشارکت O همه O کشورهای O عضو O را O در O یک O روش O منصفانه O متناسب O با O نسبت O سرمایه‌گذاری O مالی O آنها O که O می‌تواند O شامل O داده‌های O فناوری O باشد O ، O تضمین O خواهد O کرد O . O ماده واحده O - O به O وزارت B-ORG صنعت I-ORG ، I-ORG معدن I-ORG و I-ORG تجارت I-ORG اجازه O داده می‌شود O در O سال B-DAT 1393 I-DAT در O سقف O بازرسان O به کار O گرفته‌شده O در O سال B-DAT 1392 I-DAT با O تامین O اعتبار O از O ردیف O 17 O - O 550000 O قانون O بودجه O سال B-DAT 1393 I-DAT کل O کشور O جهت O اجرای O طرح O بازرسی O کالا O و O خدمات O بدون O هزینه O جدید O اقدام O نماید O . O 3 O - O موسسه O تضمین O اعتبارات O صادراتی O و O سرمایه‌گذاری O عربی O و O موسسه O اسلامی O بیمه O سرمایه‌گذاری O و O اعتبارات O صادراتی O باید O به O منظور O اطمینان O از O بهینه‌سازی O عملکرد O دبیرخانه O کل O با O یکدیگر O همکاری O نمایند O . O 3 O - O بند O زیر O جایگزین O بند O ( O 7.3 O ) O می‌شود O : «( O 7.3 O ) O برای O موتورهای O دیزل O دریایی O دارای O توان O خروجی O بیش O از O پنج O هزار O کیلووات O و O حجم O محفظه O احتراق O حداقل O نود O لیتر O به O ازای O هر O سیلندر O ، O که O بر روی O کشتیهای O ساخته‌شده O در O تاریخ O 1 B-DAT ژانویه I-DAT 1990 I-DAT ( O 11 B-DAT / I-DAT 10 I-DAT / I-DAT 1368 I-DAT ) O یا O پس از آن O ، O اما O پیش B-DAT از I-DAT تاریخ I-DAT 1 I-DAT ژانویه I-DAT 2000 O ( O 11 B-DAT / I-DAT 10 I-DAT / I-DAT 1378 I-DAT ) O نصب O شده‌اند O ، O گواهینامه O بین المللی O جلوگیری O از O آلودگی O هوا O برای O یک O موتور O دیزل O دریایی O مشمول O بند O ( O 7.1 O ) O این O مقرره O باید O یکی O از O موارد O زیر O را O شامل O شود O : O 1 O - O شیوه‌ای B-LOC تایید شده O به O موجب O بند O ( O 7.1.1 O ) O این O مقرره O به کار O گرفته شده است O ؛ O 2 O - O گواهینامه O موتور O به O موجب O بند O ( O 7.1.2 O ) O این O مقرره O صادر O شده است O ؛ O 3 O - O شیوه‌ای B-LOC تایید شده O هنوز O به O صورت O تجاری O و O تعریف‌شده O در بند O ( O 7.2 O ) O این O مقرره O موجود O نیست O ؛ O یا O 4 O - O شیوه‌ای O تایید شده O برای O آن O موتور O قابل O اجرای O نیست O .» O ماده O 16 O - O اختیار O و O مسوولیت O تشخیص O و O انجام O تعهد O و O تسجیل O و O حواله O به O عهده O رییس O مجلس B-ORG یا O کارپردازان O و O یا O مقام O مجاز O از O طرف O ایشان O ومسوولیت O تامین O اعتبار O و O تطبیق O پرداخت O با O قوانین O و O مقررات O به O عهده O مدیر O کل O امور O مالی O واداری O مجلس B-ORG می‌باشد O . O ج O - O عبارت O « O در O یکی O از O بخشهای O اتحادیه O » O به O بعد O از O عبارت O « O مجاز O به O عضویت O » O در O انتهای O بند O ( O 112 O ) O اضافه O گردید O . O ماده O 3 O - O به O دولت O اجازه O داده می‌شود O عملیات O اجرایی O وصول O مطالبات O دولت O ( O وزارتخانه‌ها O و O موسسات O دولتی O ) O را O در O مواردی O که O واجد O شرایط O مذکور O در O ماده O ( O 2 O ) O این O قانون O می‌باشند O ، O تا O مبلغ O بدهی O قابل O تسویه O طبق O آیین‌نامه O اجرایی O که O به O پیشنهاد O وزارت B-ORG امور I-ORG اقتصادی I-ORG و I-ORG دارایی I-ORG به O تصویب O هیات وزیران O می‌رسد O ، O تا O پایان B-DAT سال I-DAT 1395 I-DAT متوقف O و O محدودیت O خروج O مدیران O اشخاص O یاد شده O از O کشور O را O به O لحاظ O بدهیهای O مذکور O و O در O سقف O مبلغ O یاد شده O مرتفع O کند O . O ( O ذ O ) O با O نگرانی O از این که O علی رغم O وجود O این‌گونه O اسناد O و O تعهدات O ، O افراد O دارای O معلولیت O کماکان O با O موانعی O در O مشارکت O به O عنوان O عضو O برابر O جامعه O و O همچنین O نقض O حقوق O بشری O آنان O در O تمامی O نقاط O جهان O مواجه O می‌باشند O ؛ O 5 O از O نظر O این O معاهده O ، O سند O زمانی O تایید شده O محسوب O می‌گردد O که O از O جانب O قاضی O یا O مامور O صالح O دیگری O از سوی O طرف O متعاهد O درخواستکننده O امضای O یا O تایید O شده باشد O و O رسما O از سوی O مرجع O مرکزی O طرف O متعاهد O درخواستکننده O مهر O شده باشد O . O بند O 18 O بودجه O سالیانه O دبیرخانه O به O روشهای O ذیل O تامین O خواهد O شد O : O الف O حق O عضویتهای O سالیانه O توسط O دولتهای O کشورهای O شرکتکننده O و O کمک O مالی O بلاعوض O ب O درآمد O حاصل O از O فعالیتهای O دبیرخانه O پ O مشارکتهای O مالی O صنایع O ، O افراد O و O موسسات O ت O وجوه O حاصل O از O پرداختهای O داوطلبانه O . O 3 O کارکنان O کارکنان O این O مرکز O متشکل O از O یک O مدیر O بهعلاوه O حداقل O یک O نماینده O از O هر O مرکز O منطقهای O می‌باشند O . O کارکنان O دایم O دیگری O نیز O استخدام O می‌شوند O و O تعداد O کل O کارکنان O توسط O هیات مدیره O تعیین O می‌شود O . O مدیر O را O هیاتمدیره O انتخاب O می‌نماید O . O انتصاب O برای O مدت O دو سال O می‌باشد O و O درصورت O لزوم O تمدید O می‌شود O . O تبصره O 2 O - O اتاق O اصناف O شهرستان O می‌تواند O با O تصویب O کمیسیون B-ORG نظارت I-ORG مرکز I-ORG استان I-ORG ، O بعضی O از O صنوف O یا O مشاغل O را O تا O مبلغی O معین O ، O یا O برخی O دیگر O را O که O دادن O صورتحساب O برای O آنها O مشکل O است O ، O از O دادن O صورتحساب O معاف O کند O . O تبصره O 1 O - O تعیین O صنوف O مشمول O این O ماده O و O ضوابط O نحوه O استفاده O و O پلمب O دستگاه O توسط O مراجع O ذی ربط O تابع O آیین O نامه‌ای O خواهد O بود O که O توسط O دبیرخانه O هیات O عالی O نظارت O ظرف O مدت O شش O ماه O تهیه O و O به O تصویب O وزیر O صنعت B-ORG ، I-ORG معدن I-ORG و I-ORG تجارت I-ORG خواهد رسید O . O ماده O 14 O 1 O کشور O عضوی O که O میزبان O نشست O سران B-LOC است O ریاست O دی B-DAT هشت I-DAT را O عهدهدار O می‌شود O و O تا O نشست O بعدی O سران B-LOC تمامی O تلاش O خود O را O در O جهت O ارتقای O اهداف O سازمان O بهکار O می‌بندد O . O 2 O رییس O دی B-DAT هشت I-DAT ، O ریاست O تمام O جلسات O ارکان O اصلی O و O فنی O را O بر عهده O دارد O . O نماینده O رییس O بعدی O می‌تواند O در O تمامی O جلسات O دی B-DAT هشت I-DAT به O عنوان O همکار O رییس O در O جلسه O عمل O کند O . O ماده O 20 O – O رسیدگی O به O واگنها O و O قطعات O جداشدنی O گم‌شده O 1 O -20 O – O واگن O زمانی O گم‌شده O در نظر گرفته O خواهد O شد O که O سه O ماه O پس O از O روزی O که O شرکت O راه O آهنی O گم شدن O آن O را O به O نگهدارنده O اعلام O کرده O و O درخواست O جستجوی O آن O را O داده باشد O ، O در O اختیار O نگهدارنده O قرار O نگیرد O ، O یا O چنانچه O نگهدارنده O هیچ O اخطاریه‌ای O در O مورد O محل O واگن O دریافت O نکرده باشد O . O این O زمان O را O باید O به O مدت زمانی O که O واگن O به O هر O دلیل O غیرقابل O استناد O به O شرکت B-ORG راه I-ORG آهنی I-ORG یا O به O دلیل O خسارت O قادر O به O حرکت O نبوده O اضافه O نمود O . O 2 O – O 20 O – O قطعه‌ای O از O تجهیزات O جداشدنی O روی O واگن O وقتی O گم‌شده O در نظر گرفته O می‌شود O که O به O وسیله O نقلیه O بازگردانده نشود O . O 3 O -20 O - O چنانچه O یک O شرکت O راه O آهنی O مسوول O خسارت O باشد O ، O باید O مبالغ O زیر O را O به O نگهدارنده O پرداخت O نماید O : - O در O مورد O واگن O گم‌شده O ، O غرامت O مطابق O با O ضمیمه O ( O 5 O ) O محاسبه O می‌شود O . - O در O مورد O تجهیزات O گم‌شده O ، O غرامت O بالغ O بر O ارزش O قطعه O مورد نظر O 4 O - O 20 O – O نگهدارنده O پس O از O دریافت O غرامت O ، O می‌تواند O به O صورت O کتبی O درخواست O کند O که O وقتی O واگن O ( O یا O قطعات O جداشدنی O ) O پیدا O شد O ، O به O اطلاع O وی O رسانیده شود O . O در O این O مورد O نگهدارنده O می‌تواند O درخواست O نماید O که O در O عرض O شش O ماه O از O دریافت O اطلاعیه O ، O در O ازای O دریافت O بازپرداخت O غرامت O ، O واگن O ( O یا O قطعات O جداشدنی O ) O به O وی O عودت O شود O . O مدت زمان O میان O پرداخت O غرامت O برای O گم شدن O واگن O و O بازپرداخت O مربوطه O توسط O نگهدارنده O ، O وی O را O متعهد O به O پرداخت O غرامت O برای O بلااستفاده O ماندن O نمی‌نماید O . O 10 O - O دولت O متعاهد O نباید O به O کشتی O تحت O پرچم O خود O که O این O ماده O در O مورد O آن O اعمال O می‌شود O اجازه O اشتغال O به O تجارت O دهد O مگراینکه O گواهینامه‌ای O بر O اساس O بند O ( O 2 O ) O یا O ( O 12 O ) O این O ماده O صادر O شده باشد O . O 11 O کشورهای O عضو O تلاش O خواهند O نمود O تا O روح O همکاریهای O اقتصادی O که O در O منشور O اتحادیه O محترم O شمرده شده است O را O ارتقای O دهند O . ( O یادداشتهای O دبیرخانه O : O تصویبشده O در O سوم B-DAT مارس I-DAT 1997 I-DAT میلادی I-DAT برابر O با O 12/12/1375 O هجریشمسی O ) O 5 O 3 O 5 O هیات O اجرایی O ، O قطعنامه‌ها O و O تصمیمات O خود O را O طبق O سیاستهای O تدوین‌شده O از سوی O شورای B-ORG عمومی I-ORG ونیز I-ORG مفاد O این O اساسنامه O و O آیین O کار O موسسه O تصویب O می‌نماید O . O در O دسترس O بودن O شبیه O سازهای O آموزشی O دریانوردی O 4 O - O دبیرخانهی O سازمان B-ORG بین‌المللی I-ORG دریانوردی I-ORG ، O فهرستی O از O شبیه O سازهای O آموزشی O دریانوردی O را O به O عنوان O منبع O اطلاعاتی O برای O اعضا O یا O سایرین O ، O به O منظور O دست‌یابی O دریانوردان O به O انواع O مختلف O شبیه O سازهای O آموزشی O ، O به O ویژه O تسهیلات O آموزشی O که O ممکن O است O در O سطح O ملی O در O دسترس O آنها O نباشد O ، O نگهداری O می‌کند O 5 O - O از O اعضا O مصرا O خواسته می‌شود O ، O که O اطلاعات O مربوط O به O شبیه O سازهای O آموزش O دریانوردی O ملی O مربوط O به O خود O را O به O دبیرخانهی O سازمان B-ORG بین‌المللی I-ORG دریانوردی I-ORG ارایه O دهند O و O هر O زمان O که O تغییر O یا O افزایشی O در O تسهیلات O شبیه‌ساز O آموزشی O دریانوردی O خود O ایجاد O می‌کنند O ، O نسبت O به روزآوری O اطلاعات O یاد شده O نیز O ، O اقدام O نمایند O . O اصول O انواع O سامانههای O اکدیس O ، O و O خصوصیات O نمایشی O آنها O 48 O - O بهتر O است O فراگیران O ، O دانش O انواع O اصلی O اکدیس O ، O مورد استفاده O را O کسب O کنند O ؛ O خصوصیات O مختلف O نمایشی O ، O ساختار O اطلاعاتی O و O درک O از O : O 1 O - O اختلافات O بین O بردار O و O نقشههای O راستر O ؛ O 2 O - O اختلافات O بین O اکدیس O ، O و O سامانه O نقشه O الکترونیکی O ؛ O 3 O - O اختلافات O بین O اکدیس O ، O و O سامانه O نمایش O گر O نقشه O راستر O ؛ O 4 O - O خصوصیات O اکدیس O ، O و O راه O حلهای O مختلف O آنها O ؛ O و O 5 O - O خصوصیات O سامانهها O برای O اهداف O خاص O ( O شرایط O غیرمعمول O یا O اضطراری O ). O اعمال O مقررات O در O کشتی O طبقهی O 1 O – O مواد O منفجره O 9 O - O شامل O شش O بخش O خطرناک O و O 13 O گروه O سازگار O ؛ O بسته‌بندی O و O انبار O مهمات O برای O حمل O مواد O خطرناک O ؛ O قابلیت O استفادهی O ساختاری O از O وسایط O نقلیه O و O بارگنج‌های O ( O کانتینرهای O ) O حمل O کالا O ؛ O مفاد O مربوط O به O چینش O ، O از جمله O : O ترتیبات O خاص O برای O چینش O روی O عرشه O وزیر O عرشه B-ORG ؛ O جداسازی O از O کالاهای O خطرناک O طبقههای O دیگر O در O محدودهی O طبقهی O 1 O و O از O کالاهای O بی خطر O ؛ O حمل O و O چینش O روی O کشتیهای O مسافری O ؛ O مناسب O بودن O فضاهای O کالا O ؛ O پیشگیریهای O امنیتی O ؛ O پیشگیریهایی O که O در O طول O بارگیری O و O تخلیه O در نظر گرفته O شوند O . O طبقهی O 2 O – O گازها O ( O فشرده O ، O مایع O ، O یا O محلول O تحت O فشار O )، O آتش O زا O ، O غیر O آتش O زا O ، O غیر O سمی O و O سمی O 10 O - O انواع O کپسولهای O تحت O فشار O و O مخازن O قابل حمل O ، O با O استفاده O از O لوازم O بستن O و O فشار شکن O ؛ O طبقههای O چینش O ، O پیشگیریهای O کلی O چینش O ، O شامل O : O آنهایی O که O مورد استفاده O برای O حمل O گازهای O سمی O و O آتش O زا O و O گازهایی O که O آلوده‌کننده O دریایی O می‌باشند O . O طبقهی O 3 O – O مایعات O آتش O زا O 11 O - O بسته‌بندی O ، O بارگنج‌های O ( O کانتینرهای O ) O مخزن O دار O ، O مخازن O قابل حمل O و O وسایط O نقلیهی O جاده‌ای O ؛ O طبقههای O چینش O ، O شامل O : O الزامات O خاص O برای O محفظهی O درونی O پلاستیکی O ؛ O پیشگیریهای O کلی O چینش O ، O شامل O : O آنهایی O که O برای O آلود O کننده O دریایی O کاربرد O دارد O ؛ O الزامات O جداسازی O ؛ O ییشگیریهایی O که O هنگام O حمل O مایعات O آتش O زا O در O درجهی O حرارتهای O زیاد O در نظر گرفته O می‌شوند O . O طبقهی O 4 O -1 O – O جامدات O آتش O زا O طبقهی O 4 O -2 O – O عناصر O قادر O به O احتراق O ناگهانی O طبقهی O 4 O -3 O – O عناصری O که O در O تماس O با O آب O ، O گازهای O آتش O زا O متصاعد O می‌کنند O 12 O - O انواع O بسته O بندی‌ها O ؛ O حمل O و O چینش O تحت O درجه O حرارتهای O کنترل‌شده O به O منظورجلوگیری O از O احتمال O انفجار O و O ازهم گسیختگی O ؛ O طبقههای O چینش O ؛ O پیشگیریهای O کلی O چینش O ، O شامل O آنهایی O که O برای O عناصر O خود O واکنشی O و O سایر O عناصر O مربوط O ، O آلوده O کنندههای O دریایی O و O مواد O منفجرهی O خنثی‌شده O ، O کاربرد O دارد O ؛ O الزامات O جداسازی O به O منظورجلوگیری O از O گرما O و O آتش O گیری O ، O تصاعد O گازهای O آتش O زا O یا O سمی O و O تشکیل O ترکیبات O انفجاری O . O طبقهی O 5 O -1 O – O عناصر O اکسیدکننده O طبقهی O 5 O -2 O – O پر O اکسیدهای O آلی O 13 O - O انواع O بسته O بندی‌ها O ؛ O حمل O و O چینش O تحت O درجه O حرارتهای O کنترل‌شده O به O منظورجلوگیری O از O احتمال O انفجار O و O ازهم گسیختگی O ؛ O طبقههای O چینش O ؛ O پیشگیریهای O کلی O چینش O ، O شامل O آنهایی O که O برای O آلوده O کنندههای O دریایی O ، O کاربرد O دارند O ؛ O الزامات O جداسازی O به O منظوراطمینان O از O جداسازی O با O مواد O قابل O احتراق O ، O از O اسیدها O و O منابع O گرمازا O به O منظورجلوگیری O از O حریق O ، O انفجار O و O تشکیل O گازهای O سمی O ؛ O پیشگیریهایی O به O منظوربه O حداقل O رساندن O اصطکاک O و O ضربه O ، O که O می‌تواند O موجب O ازهم گسیختگی O شود O . O طبقهی O 6 O -1 O – O عناصر O سمی O طبقهی O 6 O -2 O – O عناصر O عفونت O زا O 14 O - O انواع O بسته O بندی‌ها O ، O طبقههای B-PER چینش I-PER ؛ O پیشگیریهای O کلی O چینش O ، O شامل O آنهایی O که O در O مورد O مواد O سمی O ، O مایعات O آتش O زا O و O آلوده O کنندهای O دریایی O کاربرد O دارند O ؛ O الزامات O جداسازی O ، O به O ویژه O توجه O به O این O که O خصوصیات O مشترک O مربوط O به O این O عناصر O ، O توانایی O آنها O در O مرگ O یا O صدمه O به O سلامتی O انسانها O می‌شود O ؛ O انجام O اقدامات O پاک‌سازی O در O شرایط O نشت O . O طبقهی O 7 O – O مواد O رادیواکتیو O 15 O - O انواع O بسته O بندی‌ها O ؛ O شاخص O حمل O در ارتباط با O چینش O و O جداسازی O ؛ O چینش O و O جداسازی O آنها O از O اشخاص O ، O فیلم O عکاسی O خام O و O ظرفها O و O مواد O غذایی O ؛ O طبقههای O چینش O ؛ O الزامات O کلی O چینش O ؛ O الزامات O جداسازی O و O فواصل O جداسازی O ؛ O جداسازی O از O سایر O کالاهای O خطرناک O . O طبقه O 8 O – O عناصر O خورنده O 16 O - O انواع O بسته O بندی‌ها O ، O طبقههای B-PER چینش I-PER ؛ O پیشگیریهای O کلی O چینش O ، O شامل O آنهایی O که O در O مورد O خورنده‌ها O ، O مایعات O آتش O زا O و O آلوده O کنندههای O دریایی O کاربرد O دارند O ؛ O الزامات O جداسازی O ، O توجه O خاص O به O این O که O خصوصیات O مشترک O این O عناصر O ، O توانایی O آنها O در O وارد O آوردن O خسارت O شدید O به O سلول O زنده O است O . O طبقه O 9 O – O مواد O و O عناصر O خطرناک O متفرقه O 17 O - O مثالهایی O از O خطرها O ، O شامل O : O خطرهای O ناشی O از O آلوده O کنندههای O دریایی O 1 O وظیفه O کارگروه O اجرایی O ، O تایید O رعایت O الزامات O ذکر شده O در بند O ( O الف O ) O این O ماده O از سوی O طرفین O می‌باشد O . O علیرغم O هر O یک O از O مفاد O دیگر O این O موافقتنامه O که O در O تضاد O با O این O امر O قرار O داشته باشد O ، O طرفین O قصورکننده O از O تعهدات O ذکر شده O از O ردیفهای O ( O الف O ) O تا O ( O ج O ) O جزی O ( O 1 O ) O بند O ( O الف O ) O این O ماده O مشمول O مقررات O قصور O ذکر شده O در O ماده O ( O 9 O ) O می‌باشند O و O از O حق O جبران O خسارت O نامبرده‌شده O در O زیر O از طرف دیگر O در برابر O خسارات O وارده O طی O مدت O قصور O مذکور O محروم O می‌گردند O . O الف O ) O عضویت O برای O کشورهایی O که O عضو O سازمان B-ORG ملل I-ORG متحد I-ORG می‌باشند O و O برای O سازمانهای O همگرایی O اقتصادی O بین دولتی O منطقه‌ای O علاقمند O و O قادر O به O فعالیت O طبق O اهداف O و O فعالیتهای O مقرر O در O این O اساسنامه O آزاد O است O برای O احراز O شرایط O عضویت O در O آژانس O ، O یک O سازمان O همگرایی O اقتصادی O بین دولتی O منطقه‌ای O باید O توسط O کشورهای O مستقل O تشکیل O شده باشد O ، O که O حداقل O یکی O از O آنها O عضو O آژانس O باشد O و O کشورهای O عضو O آن O صلاحیت O خود O را O حداقل O در O یکی O از O موضوعات O در O حیطه O فعالیت O آژانس O به O آن O سازمان O واگذار O کرده باشند O . O 4 O تصمیم O هیات O اجرایی O مبنی O بر O پذیرش O عضو O جدید O ، O از O زمان O اخذ O تصمیم O هیاتاجرایی O به O مرحله O اجرای O درخواهد آمد O پس از آن O ، O مدیر O کل O اخبار O مربوط O به O آخرین O تصمیمگیری O را O به O صورت O مکتوب O به O اطلاع O داوطلب O خواهد رساند O . O ماده O 12 O - O صدمات O شخصی O و O خسارت O به O اموال O یک O دولت O در نزد O دادگاه O دولت O دیگر O که O به O نحوی O در O یک O دادرسی O مربوط O به O جبران O خسارت O مالی O ناشی O از O فوت O یا O صدمه O به O شخص O ، O یا O خسارت O به O اموال O عینی O یا O از O بین O رفتن O آن O به O علت O فعل O یا O ترک O فعلی O که O ادعا O شده است O قابل O انتساب O به O آن O دولت O می‌باشد O ذی صلاح O است O ، O چنانچه O آن O فعل O یا O ترک O فعل O کلا O یا O بخشی O از O آن O در O قلمرو O آن O دولت O دیگر O رخ‌داده O باشد O و O چنانچه O عامل O فعل O یا O ترک O فعل O در O زمان O ارتکاب O فعل O یا O ترک O فعل O در O آن O قلمرو O حضورداشته O باشد O ، O نمی‌تواند O به O مصونیت O از O صلاحیت O استناد O نماید O ، O مگر این که O دولتهای O مربوط O به O گونه O دیگری O توافق O نموده باشند O . O 5 O ) O هرگاه O مجمع O عمومی O تصمیم O به O افزایش O سرمایه O شرکت O بگیرد O ، O هر O عضو O فرصت O مناسبی O خواهد O داشت O تا O طبق O شرایطی O که O مجمع O عمومی O تعیین O می‌کند O به O نسبت O سهامی O که O پذیرهنویسی O کرده O به O کل O سهام O پذیرهنویسی O شده O بلافاصله O قبل O از O افزایش O سرمایه O مذکور O ، O از O سهام O جدید O پذیرهنویسی O نماید O . O هیچیک O از O اعضای O مجبور O به O پذیرهنویسی O سهام O افزایش O سرمایه O نخواهد O بود O . O 11 O - O راهنمایی O مسیولان O تعاونیها O در O امور O حقوقی O ، O مالی O ، O اداری O و O هدایت O آنها O در O جهت O استفاده O از O روشها O و O سیستمهای O بهتر O . O ماده O 12 O دستورالعمل O اجرایی O این O قانون O و O مصادیق O آن O به O پیشنهاد O هیات O نظارت O بهتصویب O کمیسیون O تدوین O آییننامه O داخلی O مجلس B-ORG شورای I-ORG اسلامی I-ORG می‌رسد O . O 24 O - O با O حذف O عبارت O « O به O استثنای O بند O ( O 262 O ) O مکرر O فوق O » O از O بند O ( O 271 O ) O ماده O ( O 241 O ) O و O اصلاح O عبارت O « O اعضای O اتحادیه O می‌توانند O آژانسهای O معتبر O بهره برداری O را O » O در O ابتدای O بند O ( O 272 O ) O به O عبارت O « O کشورهای O عضو O می‌توانند O اعضای O بخشهای O اتحادیه O را O » O بند O ( O 280 O ) O آن O ماده O به O شرح O زیر O اصلاح O گردید O : O 280 O د O - O ناظرانی O به O نمایندگی O از O اعضای O بخش O ارتباطات O رادیویی O که O از O طرف O کشور O عضو O مربوطه O نیز O دارای O مجوز O باشند O . O 14 O - O 10 O - O اصلاحیهها O 94 O - O 1 O - O هر O پیشنهادی O که O شامل O حذف O ، O اضافه O یا O تغییر O قسمتی O از O پیشنهاد O اصلی O باشد O ، O یک O اصلاحیه O محسوب O می‌شود O . O 95 O - O 2 O - O هر O نظر O اصلاحی O به O پیشنهادی O که O مورد O قبول O هیات O نمایندگی O پیشنهاددهنده O باشد O ، O فورا O در O پیشنهاد O اصلی O منظور O خواهد O شد O . O 96 O - O 3 O - O هر O نظر O اصلاحی O ناقض O پیشنهاد O اصلی O ، O توسط O جلسه O به O عنوان O پیشنهاد O اصلاحی O تلقی O نمی‌شود O . O تبصره O 5 O در O مورد O مشاغل O خانگی O ، O سایر O مشاغل O و O تعاونی‌های O توزیع O و O مصرف O که O بر O اساس O قوانین O و O مقررات O دیگری O تشکیل O می‌شوند O بر O همان O اساس O عمل O می‌شود O . O